Annons:
Etikettridning
Läst 773 ggr
Niegemann
2014-04-28 13:29

Vad ska jag göra..?

Hej!! Det är så här att jag älskar ridning, hästar och allt som hör till, men jag är fortfarande väldigt grön och nybörjare. Jag vill så gärna lära mig och utvecklas både som ryttare och skötare, men jag har inte råd med ridskola då jag är 20 år och student. Jag har ridit på ridskola som yngre, men bara två år, och de var ett par år sedan nu, så mycket är glömt. Jag har försökt hitta en typ medryttarhäst att lära mig med och en ägare som också vill lära mig. Jag har lagt upp annonser på både blocket och Hästnet Och jag har fått vissa svar. Men alltid så ställer de in och har ångrat sig dagen innan vi ska ses.. Vad ska jag göra? Jag är lite bättre på skötsel än själva ridningen.. Men måste jag verkligen vänta med att lära mig rida tills jag har köpt egen häst? Det går ju liksom inte.. Har letat i ett halvår nu och nästan träffat ca 8 olika ägare… Vad ska jag göra? 😢

Annons:
[Seaside]
2014-04-28 13:48
#1

Oftast vill nog hästägarna att man är en trygg ryttare om man ska ha en medryttarhäst. Dock kan jag tänka mig att det alltid behövs hjälp i stallet med tex mockning, rykt, in/utsläpp och utfodring. Kan du inte be någon hästägare att få bli stallskötare, och istället för betalning för detta arbete, kan hon/han lära dig mer om ridning?

Cezanne
2014-04-28 15:16
#2

Skaffa extrajobb? När du tjänar pengar ska du förstås inte lägga dem på att köpa egen häst utan på ridlektioner.

Gronstedt
2014-04-28 15:25
#3

TS, om jag fortfarande hade haft egen häst hade jag nog dragit mig för att ta emot dig som medryttare. Det hade ju blivit mer jobb för mig, inte mindre, om du inte klarar dig själv med hästen.

Du kanske kan hitta någon privatperson som kan ge dig grundläggande lektioner för hjälp med stalljobbet, som #1 skriver, och en mindre slant än en riktig ridskola tar.