Annons:
Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 474 ggr
JessicaOlin
2014-04-25 12:40

ställer sig till stallet

Vad sja man göra åt om hästen vägrar att gå in från hagen och stegrar sig hela tiden? Någon dom har tips? Vi har försökt med foder m.m o de vill hon inte

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
Sarah
2014-04-25 13:00
#1

Låter som ett stort problem med ledarskapet. Skulle börja i den änden.

[Smári-Alva]
2014-04-25 16:18
#2

Är det kanske rädd att den ska få en stöt av grinden när den går in? Har den fått någon stöt någongång när den har gått in?

ilovemyhorse00
2014-04-25 17:23
#3

Sök till ponnyakuten….

Dendärtjejen
2014-04-25 18:04
#4

Hade samma problem med Billy i början fast då Va han mest bara svårfångad..:),det jag gjorde: Inte "jaga honom" , stressade honom inte,lät det ta lite tid i början, det lönar sig alltid i slutet, när jag stod och hade ögonkontakt med han , kanske lockade med något gott så kom han alltid tillslut.. Och kom Ihåg att alltid ge hästen något gott efter den kommet ut ur hagen/ kommit in i stallet, då vet den att det faktiskt lönar sig att Inte krångla! Hehe.. Dette hjälpte för mig, vet Inte hur det Funkar för andra..

Boschkis
2014-04-26 13:20
#5

Håller med #1 låter som ett ledarskapsproblem. Börja med att ta reda på anledningen och utgå därifrån. Vill hon inte lämna flocken? Har det hänt något i stallet? Går hon att leda i hagen fram till grinden och börjar resa sig där låter det som att något hänt vid grinden. T.ex. en stöt. Hur som så låter det som att du behöver bygga upp en starkare ledarroll så att hon känner sig trygg med att följa dig.

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Upp till toppen
Annons: