Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 641 ggr
Killen
4/24/14, 11:13 AM

sommartäcke?

Jag undrar, vad har man ett sommartäcke till för? Menar ett sånthär http://www.ridersport.se/photos/5813.jpg

kissmekate.blogg.se

Annons:
iMAKiTTYCAT
4/24/14, 11:25 AM
#1

Ser inte vad det är för material, men kanske skyddar mot regn och insekter? 🤪

Killen
4/24/14, 11:34 AM
#2

ok. Jag har vunnit ett liknande, men inte fattat vad jag kan använda det till. Men då kanske man kan ha det som ett flugtäcke.

kissmekate.blogg.se

Linnea
4/24/14, 12:16 PM
#3

Ser inte ut som ett flugtäcke. Verkar vara mer i stil med ett svettäcke kanske. Otroligt onödigt att ha täcke på hästen sommartid om det inte är mot insekter eller soleksem.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Killen
4/24/14, 12:42 PM
#4

Ja, jag tänker inte ha täcke på i onödan. Står dock står det att täcket är "uv protector" och är tillverkad i polyester/bomull

kissmekate.blogg.se

Linnea
4/24/14, 12:53 PM
#5

Hrm ja då vet jag inte..men det verkar vara typ svettäcke eller tänkt att ha i hagen för hästen inte ska "frysa". Flugtäcken brukar täcka halsen också.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[Forest]
4/24/14, 3:13 PM
#6

ser ut att vara ett stalltäcke

Annons:
CelsiusT
4/24/14, 5:57 PM
#7

Det är inte ett täcke för tävling då? Typ ett voffeltäcke? Sånt som man har på efter att man badat hästen, när man är på väg till tävling?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Alex
4/24/14, 6:00 PM
#8

Jag tänkte också tävlingstäcke. Har man duschat hästen dagen innan tävling, t.ex, så kan det ju vara skönt att dra på hästen ett täcke för att den ska hålla sig ren under natten och i boxen på tävlingsplatsen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Killen
4/25/14, 12:24 AM
#9

Så ett ganska onödigt täcke vill säga . Hade hoppats att jag skulle kunna haft det som flugtäcke, vet inte riktigt vad jag ska göra med det nu

kissmekate.blogg.se

Caroline L
4/25/14, 7:34 AM
#10

#9 Jag kan inte se hur tjockleken eller materialet ser ut, men ett flugtäcke är det inte. Kan du inte kolla upp vilket märke det är och googla? Vid försäljning brukar ju täcken heta något i stil med användningsområdet, så som "stalltäcke" "flugtäcke" "svett-täcke"


Killen
4/26/14, 2:55 PM
#11

Har kollat märke . Är ett sånt här (fast annan färg) http://www.hastshopen.se/product.html/hg-sommartacke-marin/beige?category_id=131

kissmekate.blogg.se

[Forest]
4/26/14, 11:30 PM
#12

11 Sommar och svettäcke som är bra till transport. Hade flera olika när jag tävlade och åkte på utställningar. Det var inget jag hade på hästen i hagen eftersom det tål inte regn och det är inget flugtäcke

Upp till toppen
Annons: