Annons:
Etikettstallet
Läst 873 ggr
Linneahorse12
4/23/14, 9:00 PM

Vilken höjd ?

Då jag ev skull köpa häst så undrar jag vilken storlek på häst jag skulle satsa på

jag är 160 cm lång väger ca 59kg, 13 år, ska ha hästen ett par år så jag växer

Vad tror ni jag ska ha för storlek på häst :D

Annons:
majaliten
4/24/14, 7:25 AM
#1

Jag själv är 163 väger 55 och gjort de i några år ,köpte storhäst med det samma som 15 in på 16åren och det va ju en tävlingshäst på 174 sent tagen Hingst och de va en unghäst men jag hade unghäst och hingst vana för att vidare utbilda sen då hästen endast va inriden . Men ponny år är väldigt viktiga tycker jag jag tor jag ajälv skulle uppskatta de sista åren med en fin dponny det är änklare att rida och roligare med en häst som snäll lugn och trygg du va min unghingst jätte snäll som en farbror och ville alltid köpa stor häst för att slippa sälja min bästavänn sen . Men jag hade nog aldrig växt ut ponnyn ändå . Men jag tycker du kan sattsa på en snäll trygg D ponny som du kan tävla träna och ha kul med ute i skogen. En läromästare som du kan utväkla med .

Peppe
4/24/14, 8:32 AM
#2

Köp en ponny! Du har gott om tid att rida storhäst senare, ponnyåren får du aldrig någonsin tillbaka igen. 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[MajaWrangstadh]
4/24/14, 9:30 AM
#3

Håller med #2. D-ponny skulle jag satsa på!

iMAKiTTYCAT
4/24/14, 11:27 AM
#4

Håller med alla andra, D-ponny skulle ja köra på. Om du har ridit ponny förut och kanske känner dig för stor eller obalanserad så försök hitta en lite kraftigare ponny. Finns C-ponnyer som känns större än D-ponnysar 😃

Linneahorse12
4/24/14, 4:15 PM
#5

Blir lite osäker om en d ponny klarar av min vikt då jag gärna vill komma ut och tävla hoppning i lite högre klasser

majaliten
4/24/14, 11:42 PM
#6

59 är ingen vikt en D ponny inte skulle klara av . Sen beror ju allt på musklern och kondition men tror absolut inte att din vikt spelar så stor roll för en väl musklad D ponny

Annons:
Upp till toppen
Annons: