Annons:
Etikettridtravare
Läst 1476 ggr
LeeKnow
2014-04-23 02:20

Sits

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vad ska jag förbättra med min sits? Var ute och red igår och bad min bror ta några bilder så jag ser vad jag ska tänka på nästa gång. 

Har jätte problem med min sits då jag gärna kurar ihop mig och lutar mig framåt. 

(Jag vet att jag är överviktig, kommentera inte detta tack)

Annons:
[MajaWrangstadh]
2014-04-23 08:11
#1

Bak med axlarna är det första jag kommer på! Svårt att bedöma efter en ögonblicksbild. Ihop med händerna. Möjligtvis sitta lite längre fram i sadeln (eller så är den bara lite för liten och då är ju det svårt) och ner med hälarna. Ser överlag bra ut tycker jag!🙂

(Nu ville du inte att jag skulle kommentera detta… Men jag tycker absolut INTE att du är överviktig…!!!)

Praefatio
2014-04-23 19:53
#2

Som sagt, bak med axlarna en aning och försök slappna av i axlar, armbågar och händer. Nu ser du nämligen ut att sitta lite spänt.

Du sitter i stolsits, men precis som #1 säger så ser det ut som att det beror på en för liten sadel och då kan du ju tyvärr inte göra så mycket åt det om du inte kan köpa ny sadel. I en bättre sadel kommer du få en mer lodrät sits (det ska man ha även i hoppsadel!) och då kommer hälarna troligen sjunka ner av sig själva. Det går liksom inte att få en perfekt sits i en sadel som inte passar ryttaren, det har ingenting med din förmåga som ryttare att göra!

Och du… sätt upp håret så slipper du få det i ansiktet när du rider 🙂 Finns inget värre än när lockarna fladdrar i ögonen när man ska fokusera på ridningen, tycker jag i alla fall!

LeeKnow
2014-04-23 22:50
#3

#1 Tack så mycket!  Vet inte hur du menar med ögonblicksbild, men jag försökte få pållen att stå stilla så det kanske verkar som en ögonblicksbild? 

Sadeln är en aning för liten för mig, men kan inte köpa en ny sadel tyvärr. Så det får duga :) 

Jag kanske sitter lite spänt ibland. Ramlade av en häst förra vintern och fick hjärnskakning, sen dess har jag aldrig känt mig riktigt trygg uppe på en häst, är otroligt rädd för att ramla av.. 

#2 Haha, ja det är otroligt störande med en massa hår. Men har så dålig självkänsla (och är otroligt ful ;P) så vågar inte sätta upp håret xD

jagga-ewe
2014-04-24 07:14
#4

Håller med #2 om att du ser spänd ut, men är osäker på om det är i ridningen eller pga kameran. Utifrån vad du skriver misstänker jag att kameran inte är din vän.

Stolsits, jupp, men det beror på sadeln som sagt. Lite framåtlutad, kanske bara är axlarna som ger det intrycket. Kan bero på att hästen drar till i tygeln just när bilden tas.

Men, viktigast av allt! Du är INTE ful och INTE överviktig!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: