Annons:
Etikettridning
Läst 1127 ggr
[kaati]
2014-04-21 17:20

rida bettlöst

hej, nu tänkte jag berätta om ett litet dilemma som jag har. det är så att jag rider en gammal dam, endast skritt turer utan några som helst krav förutom höger, vänster, stopp och start då. då är det så att jag inte vill ha bett på hästen(hästar i allmänhet) eftersom det fungerar med repgrimma, vilket jag också testat. men problemet är då att de vuxna runtomkring mig säger att jag måste ha det (tvådelat bett), eftersom de säger att jag inte har någon kontroll om hästen drar iväg. vilket också är relativt sant men och andra sidan om en häst vill dra iväg så gör den det även om den så skulle ha en lyktstolpe i munnen.

innerst inne skriver jag nog det här bara för att jag vill höra någon som håller med mig, men nu vill jag iallafall höra era åsikter :)

förövrigt är jag inte typen som inte tänker mig för eller tänker på säkerheten, ifall ni skulle få den uppfattningen.

Annons:
ElisabethB
2014-04-21 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Är man duktig på natural horsemanship så fungerar det att rida med bara en rem runt halsen på hästen. Gjorde det ofta ipaddock på min förra häst, däremot hade jag alltid minst grimma när jag red ut.. Gick finfint!

En bild från när jag hade henne på foder…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: