Annons:
Etikettridning
Läst 1542 ggr
WhoCares-01
4/17/14, 9:28 PM

Så otroligt glad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja äntligen!!! efter två år ur sadeln (förutom enstaka skrittrundor) så har jag idag ridit ett riktigt pass i paddocken!!! 

För lite mer än 4 år sedan ramlade jag av min häst Wilma på en hoppträning. jag landade på höften och kunde inte rida på två veckor men efter det verkade allt bra. Jag satt upp igen och fortsatte som vanligt men två år senare fick jag problem med höften. Både det och mer intima problem gjorde att jag tog en paus från ridningen. Från början skulle det bara vara två månader men då jag inte blev bättre så gick tiden och jag började gå upp i vikt och blev snart för tung för min lilla häst (hon har lite problem med ryggen). Min älskade mamma tog då över och har ridit Wilma de senaste två åren.

Så ni kanske förstår att den här tide har varit väldigt jobbig. Jag flyttade ihop med en kille jag knappt kände och jobbade mycket så det blev ändå inte mcket tid över för stall. men efter separationen från mitt x för 4 månader sedan har glöden idag tänts igen! 

För tre veckor sedan pratade jag med en i stallet om att jag gärna ville börja med hästar igen. Hon erbjöd mig att rida hennes familjehäst. Ett rödhårigt sto som heter Sweet as Cherry. Jag började med att bara skritta ut då det ofta var annat folk i stallet och jag ville inte att någon skulle se mig rida då jag har tappat väldigt mycket av känslan efter så lång tid ur sadeln. Men idag!!!! Idag! var första gången som jag var helt själv i stallet. Jag bestämde mig för att göra ett försök i paddocen och åh(!) vad härligt det var! blev mest travarbete men på tygeln nästan hela tiden och när galoppen kom kändes det precis som förr! vilken underbar liten häst hon är Cherry ^^

jag är så otroligt glad att vara tillbaka i sadeln!!!!!

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Annons:
WhoCares-01
4/17/14, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sweet as Cherry

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Alex
4/17/14, 9:43 PM
#2

Vad härligt att höra! :) Hoppas det fortsätter i samma spår!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

WhoCares-01
4/17/14, 10:09 PM
#3

det hoppas jag med ^^

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

amanda04
4/18/14, 12:40 PM
#4

jag har ramlat av tre gånger och brutit mig på samma arm

WhoCares-01
4/19/14, 1:31 AM
#5

aj =S  jag har aldrig lyckats bryta något men gick omkull med min andra ponny två gånger. ena på hoppträning. då hamnade min fot under ponnyn och jag fick gå på kryckor några dagar. andra gången skenade han iväg med mig på en äng och vidare ut på en asfalterad väg och halkade omkull…. tur att bilen som kom hann stanna i sista stund. och att det var en annan hästtjej så hon förstod att det var en olyckdhändelse

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Ebba Johannesson Eriksson
#6

Hon är min absoluta favorithäst, du hon nu är på min ridskola <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: