Annons:
Etikettstallet
Läst 479 ggr
nattis1337
4/16/14, 2:00 PM

lösdrift ?!

heej nu det senaste har jag tänkt på att skaffa lösdrift ! men har kollat runt men it hittat vad som behövs (regler ) för att skaffa det så då undrar jag vad är det som krävs för att skaffa det !?

Annons:
CelsiusT
4/16/14, 2:12 PM
#1

Medarbetare på westernridning.ifokus

nattis1337
4/16/14, 4:36 PM
#2

tack ska kika där och se vad jag hittar 🙂

Praefatio
4/16/14, 9:16 PM
#3

Glöm inte att du behöver bygga ett vindskydd samt ha en box för sjuk häst.

nattis1337
4/17/14, 11:10 AM
#4

ok! det visste jag it att man behövde ha en en box för sjuk häst men det är ju endå lite självklart ! ;)

CelsiusT
4/17/14, 11:48 AM
#5

Fast det kan tex räcka om man kan stänga "vindskyddet"/ligghallen så att det kan bli en sjukbox däri. Beroende lite på hur det är utformat kanske.

Medarbetare på westernridning.ifokus

nattis1337
4/17/14, 11:50 AM
#6

aha ok !

Annons:
Praefatio
4/17/14, 11:51 AM
#7

#5 Man får inte stänga av hela skyddet dock, de andra hästarna måste ha tillgång till det också. Men det är absolut en variant!

nattis1337
4/17/14, 11:54 AM
#8

ok ok  tack ! nu behöver jag it oroa mig för  en sjukbox när man kan fixa det så lätt! 😃

nattis1337
4/17/14, 11:56 AM
#9

är det något annat man behöver ha i vindskyddet/ligghall ?

CelsiusT
4/17/14, 12:02 PM
#10

#7 Nej men det beror ju på hur det är utformat. Man kan ju ha så att skyddet går att dela på två (om man nu har två hästar) och att man kan stänga in den ena hästen. Smidigare att hitta någon sådan lösning än att bygga en helt separat sjukbox iaf, speciellt iom att det normalt sett inte är något som används (ibland kan man ju ha häst i fler år utan att behöva ha sjukbox medan det ibland behövs lite titt som tätt.

Sen vet jag inte om man får stänga av hela ligghallen vid ett sjukfall om man använder det som gruppbox och alltså har båda hästarna inne på natten och dagtid släpper ut den friska hästen? Vet inte om gruppbox är okej som sjukbox? Bara en liten tanke.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
4/17/14, 12:19 PM
#11

#10 Vet inte heller om man får ha gruppbox som sjukbox, men i så fall löser det ju det problemet. Står hästarna inne på natten så behövs ju inte vindskyddet, så det borde så att säga lösa problemet kring att den andra hästen inte har tillgång till det på dagen. Håller absolut med om att det är enklast att dela av vindskyddet vid behov än att ha ett ytterligare en byggnad! Vill bara vara extra tydlig för TS så att hon inte planerat för något som inte är lagligt sedan :)

Upp till toppen
Annons: