Annons:
Etikettövrigt
Läst 830 ggr
panini
4/15/14, 12:17 PM

Träna upp sin balans.

Hej!

Jag behöver lite tips på hur jag kan träna upp min balans. Balans övningar jag kan göra utan häst, tex hemma är mest det jag söker, men släng in lite övningar man kan göra från hästryggen också ;)

Ha det gött!

Annons:
Gronstedt
4/15/14, 1:43 PM
#1

Stå på ett ben så ofta du kan. Stå och gå på tå. Balansera på streck, murar och liknande.

panini
4/15/14, 3:42 PM
#2

#1 Tack för tipsen! :)

Caroline L
4/16/14, 12:38 AM
#3

Och på hästryggen kan du rida utan stigbyglar :) Träna tills du kommer så långt att du balanserat kan rida lätt utan dom.


Praefatio
4/16/14, 1:11 PM
#4

Har du en pilatesboll? Annars är det ett hett tips att skaffa en sådan. Jag har tränat balans genom att sitta grensle på bollen, så att fötterna inte nuddar marken. Först räcker det gott att bara försöka sitta still och hitta sin grundtyngdpunkt, och när man bemästrat det så kan man börja röra höfterna och försiktigt gunga omkring på bollen utan att nudda marken med fötterna. Ger dessutom bra bålstyrka!

panini
4/17/14, 3:39 PM
#5

#3 Ja det måste jag absolut träna på! Jag märker själv när jag rider utan stigbyglarna att jag hamnar lite på sniskan.

#4 Tror att jag har en (om den inte gick sönder), måste leta lite och se om jag hittar den. :)

agnescarlsson
4/18/14, 10:48 PM
#6

Ta av stigläderna från sadeln och rid utan, ger superbra träning men ta det lugnt i början och använd säkerhets väst och se till så att hästen verkligen lyssnar! Ha någon med som hjälper till i början så ingen kommer till skada, säkerhet är ju faktiskt a och o när man håller på med så pass stora djur. Rid utan stigläderna i alla gångarter, jobba hästen i form och rid så ca. 3 gånger i veckan. Funkar super!

Annons:
panini
4/20/14, 4:52 PM
#7

#6 Ja det ska jag prova. Kan tyvärr inte rida så ofta (min kompis hästar) men detta ska jag absolut göra :)

Upp till toppen
Annons: