Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1031 ggr
CicciLillaH
4/10/14, 6:55 AM

Ponnylicens

Hej! Jag ska börja tävla till våren och ska ta grönt kort om någon vecka, men jag har inte en egen häst utan jag har en sköt/medryttarponny. Hon tävlas inte, men har gjort det förut. Men det jag undrar är om det är jag som ska betala hennes licens eller är det ägaren som ska göra det? Sen undrar jag också ifall det är mer saker jag måste betala, och tänka på? :)

Annons:
Tusen
4/10/14, 7:48 AM
#1

Om hästen har tävlat förut kan borde den redan ha en livstidslicens. Den är bara att förnya (i TDB) och det kostar inget. Annars tycker jag nog att det är du som ska tävla hästen som borde betala ponnylicensen. Sen ska du väl betala startavgift och transport till och från tävlingen.

Om det är hästägaren som vill att du ska tävla hästen kan man göra annorlunda. Då hjälper du ju hästägaren och då borde ägaren betala istället.

Minorca
4/10/14, 7:54 AM
#2

Du ska vara medlem i klubb och lösa ryttarlicens :-)

CicciLillaH
4/10/14, 3:19 PM
#3

Ah, jo men det är jag som vill tävla, men min ponny finns inte med i registret. Men då betalar jag det, jag hade tänkt att bli medlem i en klubb osv :)

giffan
4/10/14, 8:29 PM
#4

#1 Hur hittar man om ponnyn haft licens sen tidigare?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
4/10/14, 8:40 PM
#5

Du går in under hästens namn och gör en beställning på licens. Då står det 0 kr under betalt.

giffan
4/10/14, 10:05 PM
#6

#5??? Okej I TDB och sen hästens namn, men kan man söka på namnet eller ska man lägga till den?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Tusen
4/10/14, 10:14 PM
#7

Den borde vara inlagd redan om den har livstidslicens.

Monita fick sin licens redan 2000 och efter det har vi bara uppdaterat hennes licens.

giffan
4/10/14, 11:20 PM
#8

#7 Och om den inte har licens kostar den då 200kr?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
4/11/14, 7:21 AM
#9
Upp till toppen
Annons: