Annons:
Etikettavel
Läst 573 ggr
Mildamatilda123
4/6/14, 8:29 PM

kostnader för betäckning

Jag håller på med ett skolarbete. Där är min del att skriva om alla kostnader/vaccineringar osv upp till fölets 1,5 år från beteckning.

Någon som skulle orka berätta lite om hur det här med avel går till fram till fölet är 1,5 år? :-)

Annons:
[Moa-]
4/6/14, 8:32 PM
#1

Kanske bättre om du ställer frågor kring det du faktiskt vill veta och presenterar det du själv vet och tagit reda på från andra håll? För det är ju inte tanken att någon annan skall göra ditt skolarbete… =P

Zahara
4/7/14, 7:13 AM
#2

Titta in på flyingehastsport hemsida. Sen beror kostnaden på ras storlek och kön med ju.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Sarah
4/8/14, 1:23 PM
#3

Det beror ju på… hur många gånger måste stoet betäckas? Tar det första gången eller femte? Inseminering eller naturlig betäckning? Hemma eller måste man åka iväg? Vad är det för hingst? osv osv osv. 

För mig som tidigare var uppstallad på en seminstation och där det tog vid första insemineringen, gick det på totalt ca 20000 att få ett föl. Då var det inräknat veterinärkostnader, språngavgifter och levandefölavgift. Halvblodshingst från Flyinge. Sen var det inte så dyrt fram till 1,5 år. Stall/ betesplats + vaccinationer + mat + avmaskning och verkning.

Upp till toppen
Annons: