Annons:
Etikettstallet
Läst 351 ggr
CogisCarpeDiem
2014-04-04 21:06

Spinoff på tråden Stall i Uppland

Vad anser ni om det som finns där?

Mycket som ingår i grundpriset utöver foder och strö.

Att betala för var varje häst/ ponny gör av med, tycker jag verkar oerhört vettigt, istället för att tex på många ställen så betalar en shettis, stor ponny och en häst lika mycket för en box på allt.

Det här verkar mer flexibelt.

Tycker det är oerhört flexibelt också att det finns både vanliga boxar och lösdrift.

Vad tycker ni, skulle ni ha hästen/ ponnyn där?

Vad skulle ni betala för de olika alternativen?

Vilket av alternativen är ni intresserad av?

Annons:
liljegren
2014-04-05 07:48
#1

Vi har själva inackorderingsstall där var och en betalar för vad de gör av mig.. personligen ångrar jag att vi inte satte ett fast pris för ponny/häst. Det är svårt att hålla koll när det blir "svinn" eftersom alla har olika är det svårare att göra en spontan koll. Hos oss brukar ponny landa på runt 3500-4000 och stor häst 4500-5000 då ingår ingen kraft, helger och kvällar sköts kollektivt. Se till att få ut en riktig lön för arbetet du/ni utför. Det är ert leverbröd, inte välgörenhet. räkna även på att få in en buffert varje månad till reparationer och slitage. åter till dina frågor jag skulle vilja se bilder, veta hur det går att ta sig dit kommunalt, vad exakt är det för pass som ligger på mig som hästägare, hur funkar det på sommaren? Finns det sommarbete eller går de i vinterhagarna och får foder? Finna det personal där då också eller blir det kollektiva pass? Absolut tycker jag att man kan ta 4500 för stor häst utan mockning. Men som sagt, räkna igenom alla utgifter. (Driftskostnad, löner, försäkringar, moms, skatt, underhåll) kan du inte få in de pengarna är det en förlust för din personliga ekonomi och då hade inte jag gjort det..

CogisCarpeDiem
2014-04-05 08:37
#2

Jag har inga bilder, men hade jag skulle jag säkert lägga ut.

Men skulle jag fundera på ett sådant här ställe så vore det en helt annan sak.
Visst liknar den de tankar som jag hade kring Gävle.

Men det blev liksom inget.

Lösdriften måste gå att ha pris per individ, då där skulle vara foderautomater och där är ju bara att kolla hur det är inknappat i databasen / programmet.

Upp till toppen
Annons: