Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1433 ggr
examynia
4/4/14, 3:08 PM

någon fara med sadelgjordsförlängare?

Det är så att jag köpt en ny sadel å när jag provade den fick jag med en sadelgjord som är 130 cm lång.. å den kunde vi spänna nästan ända upp.. därför när jag köpte sadeln så köpte jag 120. men nu är de så att de går knappt att spänna den.. får inte ens i första hålet.

så igår använde jag en sadelgjordförlängare så att jag fick i i första hålet på bägge sidorna dock tycker jag att de sitter lite hårt.

han ska gå ner i vikt då han lagt på sig en del nu när han kom till mig för en månad sen då de är fri tillgång å han itne är van vid de sen innan så meningen är att jag ska få bort en del av magen. ( å går de inte sen så får jag ju byta sadelgjord självklart.)

de jag undrar är, blir de "fel balanserat" med sadelgjorden om jag har en förlängare i? jag har en svängd gjord för att hålla sadeln med på plats.. på verkar förlängaren den då.(eller hur man ska förklara, hoppas nån fattar vad jag menar) samma fråga angående en sadelgjord med hopplatta.

blir de "fel" med sadelgjordsförlängare eller kan jag rida som vanligt trots att jag använder den?

Annons:
Gronstedt
4/4/14, 5:46 PM
#1

Du ser ju om "svängen" hamnar väldigt fel under magen. Känns den för hård även när du suttit upp och ridit en stund. Dels sjunker sadeln ned när du sitter i den och dels kanske pålle smalnar lite Blinkar.

examynia
4/5/14, 12:10 AM
#2

Målet är att hans mage ska bli mindre rund:-P har som sagt nyss flyttat till fri tillgång:-P men de skiljer bara ett hål, men ska be någon känna i morgon hur hårt den sitter,

Upp till toppen
Annons: