Annons:
Etiketthoppning
Läst 967 ggr
examynia
2014-04-03 08:51

för tidigt för pay and jump?

jag har haft min häst i ca 1 månad.. å har en kompis som vill tävla lite lätt i sommar i hoppning.. hon sa igår att de finns två pay and jump framöver å undrade om jag ville att hon skulle tävla..

tycker ni att de är för tidigt att göra en liten pay and jump.? han är aldrig tävlad innan så tänkte att pay and jump är en bra start (för övrigt så är jag inte tävlingsintresserad så kan egentligen inget själv om de.. ena säger att de är okej andra säger att de är tidigt..) vi pratar om låga hinder.. typ 60 ¨han är hoppad å tränad bana 1m innan jag köpte honom. dock är han lite trött just nu men ska sätta in kraftfoder på honom nu så han får upp energin lite.. för han älskar verkligen att hoppa å jag vågar inte så vore kul när de är nån som vill hoppa honom.. men vill veta om ni tycker de är förtidigt?

visst han har ju inte exakt rätt teknik osv men eftersom att pay and jump är lite som de är så tänkte jag att de vore bra träning för honom..

men vill veta era åsikter innan beslut..=)

tack

Annons:
Jockeytilda
2014-04-03 09:06
#1

Det behöver inte vara för tidigt om ryttare och häst är bekväma med att hoppa tillsammans på den höjd ni väljer.

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

chade
2014-04-03 09:18
#2

Det är inte för tidigt, pay & Jump är väl träningstävlingar, så se det som en sådan - en träning :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

examynia
2014-04-03 10:08
#3

ja lite så känner jag med att de är träning..

Facie
2014-04-03 14:36
#4

Känner du dig trygg med hästen tycker jag du ska åka iväg, det blir en rolig upplevelse för både dig och hästen förhoppningsvis :) Lycka till!

Pretty wise //

Peppe
2014-04-03 14:53
#5

Klart det inte är för tidigt. Kör på bara 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

examynia
2014-04-03 15:11
#6

#4 de är i nte jag som ska rida.. de är en kompis som ska rida honom=)

#5 tack de flesta säger de så då komemr jag nog göra de.. köper kraftfoder idag så han får börja äta lite då de saknas så hoppas vi att han blir lite piggare å har lite lkättare för sig=)

Annons:
ilovemyhorse00
2014-05-07 22:52
#7

Vad kul jag har haft min häst i en månad på fredag :)

Jag hade ochså tänkt hoppa nån pay and jump i sommar:D

Om du känner dig säker och vill göra det så tycker jag absolut att ni ska ta och köra:)

examynia
2014-05-08 11:25
#8

de blev ingen pay and jump. har nu haft han i 2 månader å hittat en ryttare som vill hoppa honom på "hel-tid" eller vad vi ska kalla de.. så vi satsar på en klubbhoppning i juni så får vi se vad som händer innan dess=)

P4go
2014-05-08 18:21
#9

Jag kommer ha haft min häst i 2 veckor när vi (om allt går bra) ska åka på våran första ''tävling'', En lingondressyr x)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Censur
2014-05-08 18:50
#10

Ursäkta att jag lånar tråden, hehe 😃

Behöver man ha så kallat grönt kort om man bara ska vara med på pay and jump?

Chestnut
2014-05-09 21:23
#11

#10 Det beror på klubben men hos de flesta krävs inte grönt kort!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: