Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2315 ggr
&Laufa
4/3/14, 8:32 AM

Hästboots

Jag är lite ny i det här med boots till hästarna, jag vill köpa det till min islänning, är dock lite osäker på vilken storlek och hur de ska sitta. google är väldigt bra men inte nu tydligen, Någon med tips?

Annons:
ängsbacka
4/3/14, 8:42 AM
#1

Jag köpte mina cavallo boots på Hööks där kunde man ta hem de o prova min tinker har näst största, finns hur man ska mäta inne på sidan som säljer Cavallo boots, fast du menar kanske inte boots som skor?

Alex
4/3/14, 9:07 AM
#2

Vilken typ av boots är du ute efter? Det finns ju några olika, som viktboots, skyddsboots, barfotaboots…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

&Laufa
4/3/14, 7:36 PM
#3

Skyddsboots, tror jag

Alex
4/3/14, 7:42 PM
#4

#3 Tror? Vad är syftet med dem?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

&Laufa
4/4/14, 1:36 PM
#5

Skyddsboots vet jag

Alex
4/9/14, 2:00 PM
#6

Här har du ju ett exempel: www.agerstaridshop.nu/product_info.php?cPath=33_53&products_id=90&osCsid=0a11cf025d1ce7ba65ee3bd819e65588 Enkla gummiboots med kardborre så kan man anpassa dem något åtminstone. Står där att storlek M passar islandshäst så det är väl troligtvis en lämplig storlek. Sen ska de ju sitta med övre delen i karleden, så att säga, nedanför kotan så de skyddar ballarna, framför allt, men även hovarna. Så får man se till att inte sätta dem för hårt, så de orsakar tryck eller skav, men ändå så att de sitter på plats.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Underbarn
4/9/14, 7:31 PM
#7

Islandshästar brukar väl kunna ha stl small. De har ju ganska små hovar :) lite större islandshäst kan nog ha Medium. Min D-ponny har medium.

Upp till toppen
Annons: