Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 819 ggr
P4go
3/22/14, 10:45 PM

Ny update! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jadu, efter att vi haft en liten down så fick han stå i 5 dagar och nu är han super go igen! 
Släger upp en bild från andra gången hemma och en från idag. 
Jag är nöjd, fick hem honom på tillridning i Januari. 
Både jag och han har liksom vuxit ihop.. Jag lyssnar på honom 

Andra gången jag red honom på bilden, han mest tippade fram och spände upp nacken när han inte sprang som en kamel.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Annons:
P4go
3/22/14, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nu har jag dock fått det svåra beslutat att dom kanske vill säjla honom till mig. För 38000.. Vilket jag inte har.. Kan ge 30000 vilket även det är överpris men jag vill ju ha denna hästen.. Jag vågar inte ge honom till någon annan då jag aldrig suttit på känsligare häst i psyket.
Så lätt att ha sönder..

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

[exo]
3/23/14, 6:59 PM
#2

Ge ett bud på 30 000 kr om du vill ha han.
Borde de väl gå med på, så slipper de annonsera och leta efter en köpare. Vad är han för ras? Ålder?

majaliten
3/23/14, 11:18 PM
#3

Ge 20 du kan lätt vinna det är väl du som utbildat den och inte dem . Säg att du ger 20 och han får bra och långvarigt hem inte mer en 25 för att du har gjort allt jobb. Du kan säga att för 38 kan du köpa en bättre häst . Och säga han är inte värd mer en 20(vilket inte behöver va sant men för att tänka på vad han kunde från början och för att skrämma ägarna lite. Just nu kommer de inte en kanske få han såld då det är köparens marknad så du kan pruta . Och så kostar bara de bästa hästarna mycket inte de vanliga de är låga så just ni på marknaden ligger han på 14-20 Max 25

P4go
3/24/14, 7:58 AM
#4

Jag har sagt att jag kan ge 30000.
Dom sa bara ''han är tillsalu för 38 eller så tacker du nej''
Men dom skulle fundera på om dom ville sälja honom för 30 ist.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

P4go
3/24/14, 8:07 AM
#5

Han är 5 år, Lettiskt halvblod.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

PogoPedagog
3/24/14, 8:50 AM
#6

Kan du inte vara lite taskig o förbjuda dem att använda foton pådig t.ex i annonser om det bara är du som kan rida hästen i vettig form. Du har ju ingen skyldighet att underlätta en försäljning för dem heller.

Annons:
majaliten
3/24/14, 9:34 AM
#7

Å de bästa halvblodet som finns ärligt du har utbildat honom se kan inte kräva ett så högt pris och du kan få en så mycket bättre häst för de priset. Jag skulle genast sluta utbilda hästen en sådan häst som du fixk hem kostar inte mer en 20' du har utbildad hästen och de gör stt den stiger i pris men att de sätter så högt pris är fel då ska du kräva de på pengar för att du utbildat den

P4go
3/24/14, 2:29 PM
#8

Men jag vill inte ha en ''bättre'' häst. För mig är det en super häst och jag har fattar tycke för denna.
Klart det finns bättre hästar för 20 men dom är inte Krille.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

majaliten
3/24/14, 4:50 PM
#9

Förstår de tycker bara det är dräkt av ägarna att ta så högg pris

Pappaparon
3/24/14, 5:01 PM
#10

De vet väl att du fäst dig vid honom, och tror då att de kan få mer än vad han är "värd" för en som inte känner honom. Känslor för en häst är ju värda mycket! Men jag skulle aldrig köpa den om jag inte känt den som innan, men 38 tusen är väldigt mycket för den killen!😮

P4go
3/24/14, 8:06 PM
#11

Kollade runt lite. 
Ett sto med samma stam, bara skrittad och travad och lite löshoppad för 32000. 

Jag bjöd som sagt 30000 vilket är billigt för en häst med hans hoppteknik och lynne från marken. Men tyvärr så fäster man ju sig vid dom och för mig är han lätt värd 30000 som han går nu. :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

majaliten
3/24/14, 10:17 PM
#12

Ja allt är ju relativt stoet har ett Avelsvärde de har inte en valak och där av inte värd licka mycket som ett sto. Känslor är känslor min häst är valak och värd då mycket mer närmare mer en 2 hundra tusen som hingst va han ännu mer värd men så länge han utbildas så kommer han högre upp men ju högre ålder ju mer han kommer att sjunka men just nu är hästen bara 6 o 7 i år Din häst är jätte fin men tycker ägarna är fräka

P4go
3/25/14, 6:07 AM
#13

Du får gärna använda punkt och sånt så det blir lättare att läsa vad du skriver x) 

Ja, Men ibland får man bara bita i det sura äpplet liksom. Jag har 30000 kontant som jag kan ge direkt och det är vad dom får för honom.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Annons:
P4go
3/25/14, 10:25 PM
#14

Well.. Lite stolt måste man väl få vara? 
Vi har långt kvar men vi jobbar på det!

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Upp till toppen
Annons: