Annons:
Etikettislandshästar
Läst 1105 ggr
Annis9900
3/15/14, 9:24 PM

Prisidé

Vad tror ni jag skulle kunna få för min fuxförgade 5-gångare. Han är ca. 135 cm och han har gått turridning och har varit ägd av Lill Lindfors. Han är 15år (i år) aldrig varit sjuk eller skadad. Jag har aldrig pass lagt han men andra har. Han är världensgoaste i stallet och skulle aldrig göra nått dumt i hantering. ( borsta, leda) Han gör ingenting varken vid veterinärbesök eller när han skos. Det ända han gör är att sticka vissa gånger när man rider. (Inte med vuxna men med mig som inte är så stor) Nu i år ska vi börja tävla isländskt och är eventuellt med i Lag SM. Han har hoppat ca.70cm. Han kan skänkelvikning i skritt men har inte jobbat med det i skritt. Går lätt i form. (Han är inte tillsalu! Vill bara veta vad jag skulle kunna få för han)

Annons:
[Moa-]
3/15/14, 10:55 PM
#1

"Nu i år ska vi börja tävla isländskt och är eventuellt med i Lag SM." Nu hänger jag inte med? Du ska börja tävla, men troligen komma med i SM? Låter lite galet…

Gångarterna? Taktfast tölt och trav? Lättväxlad? Aktion? Tävlad någon gång, med vilken bedömning? 

Att Lill ägt honom tror jag varesig ger till eller från i pris.

Annis9900
3/16/14, 9:33 AM
#2

Förstår att det var otydligt. Han är aldrig tävlad isländskt. Min tränare anmälde oss till lag SM i år. Jag har inte fått reda på om vi kom med eller inte :)

Annis9900
3/16/14, 9:36 AM
#3

Han har en taktfast trav och tölten kan han också men dock inte så stort steg. ( det kan bero på att våran padock är väldigt lite så han inte kan ta ut steget) han har fin galopp på raktspår men lite svårt att hålla den på böjt.

[Moa-]
3/16/14, 11:14 AM
#4

Men hur kan ni anmäla er till SM utan att ens ha startat lokalt? Ni bör väl kvala? Låter hur virrigt som helst… I vilken gren anses ni "anmälda"? Har han startat i någon annan tävling (dressyr, hopp)?

Med inte så stort steg i tölt avser du då aktion? Kan han växla mellan kort och ökad tölt?

Upp till toppen
Annons: