Annons:
Etikettövrigt
Läst 1502 ggr
Underbarn
3/15/14, 11:20 AM

Prisvärdering ponny

Efter en annan tråd om värdering om en ponny blev jag nyfiken på hur folk ser på min ponnys värde. :) är helt öppen, bara ren nyfikenhet. Han är inte till salu :) Kategori: D-ponny. 143 cm "Typ": grövre "new forest" modell (korsningsponny utan stam) Kön: valack Född: 1998 Utbildad: LA (vet ej tävlingsresultat) ingen hoppkanon, gör det man ber om men han jobbar inte helt gratis. Ridning: gör du rätt, gör han rätt! Trevlig ponny enligt ridlärare. Testar "snällt" första tiden vid uteritter (försöker stanna och vända men med en lätt vägvisning går han och efter 1-2 månader funkar det utan problem) upplevs som seg när han är omotiverad men är egentligen lyhörd för hjälperna utan att vara super känslig. Förlåten till ryttare som tappar balans, snäll mot nybörjare. Jag sätter upp mina vänner som nästan aldrig ridit och han lyssnar på dom (testar inte nybörjare och barn?) är aldrig dum på något vis! Väldigt trygg som inte stressar upp sig i onödan, rolig ponny. DOCK ingen tävlingsponny längre, träning för kul på låg nivå en gång i veckan ok i paddock ok resten uteritter (kan träna då också, bara att han tycker det är tråkigt på banan). Blir aldrig stark på något vis, eller het. Lagom "pigg". Trafiksäker (vissa traktorer och lastbilar på mkt nära håll är läskigt) Stallet, hantering: "sur" i stallet/boxen med mat. Vill då vara ifred men han gör inget om man går in och ska ta av täcken osv. "Hotar" oss vuxna, vet inte hur han är med barn då dock. Men snäll egentligen. ALDRIG lyft på något bakben, ens mot andra hästar. Och väldigt nyfiken och vill vara med fast det ibland inte syns ;) hovis tycker om honom. Han följer en i hagen, stannar när du stannar, springer om du springer, vänder om du gör osv. Utanför stallet är han aldrig sur. Han har haft kotledsinflammation förr men är helt frisk från det. :) Skulle kunna vara läromästare till någon som ridit ett par år och vågar vara lite bestämd och inte vara för mesig i hanteringen (inte låta han göra vad han vill). Men på ryggen är han väldigt snäll, kan busa till det om ryttaren tillåter (bockat på två ridturer på ett år, inget extremt och vill inte få av ryttaren). Övrigt: lastar sig själv på ett par sekunder utan tvekan. Snäll hos veterinär. Ok vid skoning.

Annons:
Upp till toppen
Annons: