Annons:
Etikettridning
Läst 401 ggr
fridooow99
2014-03-14 19:10

vad tycker ni

tycker du man måste kunna rida för att ha egen häst

Annons:
[hejhejhej!]
2014-03-14 19:17
#1

Nej, verkligen inte! Klart man kan rida bra bara för att man inte har nån häst

Suskiv
2014-03-14 19:19
#2

Nej det behöver man inte. Finns andra sätt att umgås med hästen.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Grodan
2014-03-14 19:26
#3

fast sajten heter ridsport…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Smári-Alva]
2014-03-14 20:09
#4

Nej men du måste du kunna köra den eller ha någon annan som rider promenader,longering och tömkörning är OFTAST inte tillräckligt men det beror på vad du köper för häst 😊

Cezanne
2014-03-14 23:29
#5

Klart att man inte behöver. Däremot bör man ha stora kunskaper om hur hästar fungerar och hur de ska se ut för att må bra. Om man kan rida eller inte har ju inget att göra med ens hästkunskaper.

Jag har träffat de som ridit 20 år på ridskola som är duktiga ryttare men som knappt kan tränsa en häst.

Caroline L
2014-03-15 02:54
#6

Nej det är klart att man inte behöver. Det finns andra sätt att ha häst och ridning är ingen självklarhet. Dock tycker jag att man ska ha kunskap och vana vid hästar för att ha en egen.


Annons:
CelsiusT
2014-03-15 04:57
#7

Har en bekant som har 6 hästar, tävlas högt och vinner ofta i skogskörning, plöjning och sånt (kan inte vad det heter allt dom tävlar i). Han håller även på med finkörning (kör ofta tex bröllop osv). Riktigt fina och välhållna hästar som tränas väldigt aktivt. Han har väl suttit på nån häst nångång, men inte skulle varken han eller jag påstå att han kan rida (har sett honom sitta på en av hans hästar en gång när jag ledde honom 100m genom skogen för några år sedan, men annars brukar han totalvägra). 

Ridning är inget som hästen behöver, ridning är något som människan gör för att människan tycker det är kul (från början praktiskt). Däremot så behöver hästen stimuleras på ett för hästen anpassat sätt. Den behöver motion och aktivering av hjärnan, i dom flesta människors hästhållning innebär det att man måste ta ut hästen och arbeta med den (från marken, uppsuttet eller förspänt med vagn).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: