Annons:
Etiketthästbloggar
Läst 1389 ggr
lisora
3/2/14, 9:26 PM

ska det se ut såhär?

http://baraelvira.se/2014/march/dokumenterat-ar-2010.html väldigt bra inlägg enligt mig, tycker bilderna är fruktansvärda. man kan ju undra om inte ridsporten spårat ur.

Annons:
Shelsy
3/2/14, 9:29 PM
#1

Blir så ledsen när jag ser bilderna!! Och arg ska vi väl inte tala om! :-(

Zebra02
3/2/14, 9:41 PM
#2

Nej. Tycker också att ridsporten har spårat ut.

Peppe
3/2/14, 10:35 PM
#3

Jag tror det värsta har varit och att vi går mot bättre tider. Tycker mig ha sett en förändring senaste året. 

Kolla bara på dressyren, stor skillnad på Adelinde och Parzival som vann allt förrm i en hemsk form, och nu Charlotte Dujardin och Valegro som mjukt dansar fram.

Jag tror att vi är mitt i revolutionen 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Rafflan
3/3/14, 12:51 AM
#4

På din fråga ang bilderna, nej så ska det inte se ut. Men då kollar du på dem värsta bilderna du kan hitta.

Kolla istället på dressyr ryttarna som dansar fram på banan, på hoppryttarna som rider ihop med sina hästar med förståelse och kontakt, på terräng ryttarna som litar på sina hästar till 100% och deras kontakt emellan häst och ryttare.

Det är vackert att se, när ryttare och häst är samspelta, id*oter kommer det alltid att finnas, men så länge vi är fler som har hjärna kan vi jobba emot dem för att få folk att rida med känsla…

CelsiusT
3/3/14, 10:13 AM
#5

Jag vill också säga att det går att tolka in mycket mer i bilderna än vad som verkligen händer. Nu använder inte jag varken spö eller snokrem, men det är många som gör det och accepterar det, många här inne tycker det är viktigt att ha och använda och jag slår vad om att det då ibland ser ut som på bilderna (bara att ingen är där och fotograferar och publicerar det på internet).

Man ser många bilder på hästarnas ögon, och det säger mer än tusen ord, tusen ord som i verkligheten aldrig skulle bli sagda. Jag känner lite att… fotografera mig och mitt ansikte en gång när jag rider eller dansar. Inte ser jag lycklig och harmonisk ut, men kul har jag även om det inte går att fånga den känslan i en bild. 

Det är skitsvårt med sådana här ögonblicksbilder. Ingen av oss är perfekta hela tiden, det händer att ryttaren tappar balansen, att ryttaren faktiskt behöver använda sitt spö (varför skulle ryttaren annars välja att ha spö?) och kanske att det blir fel ibland, det händer att en häst halkar och råkar bli ryckt i munnen osv osv osv.

Visst finns det ryttare som inte alls borde rida, som inte borde tävla osv, men majoriteten ser inte ut sådär. Det behöver inte ens vara dom värsta ritterna vi tittar på, det går så lätt att fotografera och sedan framhäva det sämsta hos en ryttare och få det att se riktigt illa ut.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Smári-Alva]
3/3/14, 10:17 AM
#6

Det är hemskt, men det ser tyvärr ut såhär

Annons:
komkoma
3/3/14, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Är jag en s.k djurplågare? Är detta helt hemsk och urspårat? Min häst gapar och ser inte helt fridfull ut i ögonen. Dessutom har jag graman!! huu så hemskt
Bilder….så lätt att dömma utifrån en enda bild. 

Jag tycker ridsporten har varit ganska utspårad men nu känns det som hästvärlden lixom vaknat upp och det börjar se mer än ljust ut. 
Se bara till hur många i världstoppen som nu rider men anatomiska träns och vanliga bett mm för några år sedan hörde det inte till vanligheterna

[Smári-Alva]
3/3/14, 3:20 PM
#8

#7 jag tycker din häst ser nöjd ut och vad är det för fel på graman? Däremot ser det ut som du tar för hårt i tygeln…..

komkoma
3/3/14, 6:39 PM
#9

Ja, jag håller stenhårt i tygeln här. Pigg som satan och släpper man efter så exploderade han. Hellre hålla lite för hårt än att riskera en omkullridning på halt underlag

majaliten
3/3/14, 7:27 PM
#10

Ja ush med sådana bilder

Ung1969
3/3/14, 7:31 PM
#11

Tänkte direkt på tävlings helgen med stora stjärnorna som va nyligen . Det varierar i dressyren men kvk som alla tycker är så duktig de säger jag tror han vet vad han håller på med . Nej de gör han inte tycker jag han kan inte rida bra då säger folk men hane i te kommit upp så högt bara sådär ju det har han många simmare ger bra poäng dör att de tex är svenskar det är just den karaktären dem är deras häst är fin bla bla ryttare kan komma upp på hög nivå utan att va bra titta på biggles svank rygg ihop krullas hård han har alltid ridigt så uselt biggles är jätte besvärad han brukar fara och stirrar åt alla håll på hemma plan och gapa det är ju pg hans hand och ridning . Han va borta i Holland hos Edward han va mycket bättre efter se men han har fallit tillbaka igen eller han blev aldrig bra han vart lite bättre men nu är han Tillbaka igen. Jar aldrig fattar varför han är så för upp i klasserna när han borde jobba på att ens kunna samla hästen korrekt hans hästar är då inte lösgjorda . Vita hästen är ett bra ekipage men inte kvk aldrig vart här är länk http://linnolsson.se/?p=23333#comments Sen såg jag en intervju där kvk kramas sig om Att det beror på hans energi vist men de har alltid sett ut så Och om man tänker på vad alla säger aa men det är ögonblicks bilder men kolla på Charlotte Dujardin och Valegro de finna innte en enda bild på henne på google som är oharmonisk

Upp till toppen
Annons: