Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 408 ggr
thenewbreed
2014-02-27 21:16

OT Lycka

Åh, lyckan man känner när man får utdelning för sitt hårda arbete. Jag har varit såå rädd för att rida trots att jag älskar det så mycket. Min rädsla har varit dubbelt så stark tack vare min borderline med så jag har haft mycket att jobba med.

Men idag satt jag upp på en privathäst som jag bara ridit en gång innan och vi red ut jag och en till. I 1,5 timmar satt jag bara och njöt för första gången på länge och jag red i alla gångarter utan att sitta och oroa mig, utan att känna den där klumpen i magen. 

och jag är så stolt över mig själv. Rädslan är inte helt borta än men jag har kommit så långt på vägen och då vet jag att jag har gjort rätt som har pressat mig själv i situationer som jag egentligen skulle vilja hoppa av hästen och gå hem. Tillexempel då jag inte ens vågade galoppera på ridlektionen på en volt. Men gjort det ändå och sen känt att "det gick ju bra". Med en bra inställning och lagom press så har jag kommit en bra bit och det känns bara-… åh så himla bra!

Denna häst kommer att bli min medryttarhäst/skötarhäst. När jag är ensam i stallet pysslar jag bara med honom, städar i stallet och om jag har tid över fixa med de andra hästarna. Och så hänger jag med på uteritter och liknande de dagar jag kan. Känns bara så bra att jag faktiskt får ta det i min egna takt. Målet är att kunna/våga rida honom ordentligt de dagar jag är själv med, men det får bli mitt 'långsiktiga' mål.

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
LeJ
2014-02-27 21:46
#1

Vad roligt att läsa. Grattis och lycka till! :)

thenewbreed
2014-02-27 22:16
#2

#2 Tack!!

Medarbetare på bildredigering! :)

Lexiia
2014-02-28 10:46
#3

Å vet den där känslan när man väl lyckas, jag som va extremt hästrädd å psykisk sjuk (kan bli extremt rädd/panikslagen för nått nytt) kan ta en bra stund innan ja lyckas övertala mig själv att göra det.

Igår va det första gången ja va ute på en liten kort promenad med min egna häst (fick han på alla hjärtans dag) å ja kännde mig så stolt som våga plocka ut han ur boxen å leda runt han lite på gårdsplanen utan panik eller rädsla.

Samma när ja skulle sitta upp på en megastor ardenner då ja nästan fick ta till en skylift för att komma upp (kort å tjock = klumpigare människa får du leta efter) men när ja väl kom upp å rädslan släppte (brukar få leda lite innan ja kommer igång) så red ja runt i hagen med stort flin på läpparna.

Nu längtar ja tills min ardennervalack ska bli inriden så ja kan få rida honom.


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


thenewbreed
2014-02-28 12:45
#4

#3 åh gud vad härligt! :D

Medarbetare på bildredigering! :)

Lexiia
2014-02-28 12:50
#5

Det va underbart, men ändå kännde ja en viss oro men kom på mig själv hela tiden om han skulle slita sig skulle han inte komma nånstans då det  va stängt överallt så det va lite betryggande att se alla rep å grindar när man gick runt där som ett fån 😟


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


thenewbreed
2014-02-28 14:45
#6

#5 hahah I feel you, men med massor av övning och små steg så kommer man långt :D

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
Lexiia
2014-02-28 15:55
#7

ja man gör ju det ❤️


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


Upp till toppen
Annons: