Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 902 ggr
Spiritinthesky
2014-02-26 22:18

OT -Tips & råd? eller bara lite peppande ord.

Finns det någon annan här inne som lever med diskbråck & ischias? Hur gör ni? Hur klarar ni det?

Det känns så himla tråkigt att smärtan börjar få mig att ge vika. Jag är tjurig, trött och får inte alls ut vad jag vill ha av dagen eller hästarna. 

Precis som allt annat går det i perioder, och ibland känner jag mig stadig och hel! Tror att det har blivit bättre men när smärtan sedan kommer tillbaka, oftare med mer styrka än gången innan, blir man ännu lite mer besviken. 

Jag vill verkligen inte operera mig. Vad gör man med 3 jobb, hundar, 12 hästar och en jävla massa överskottsenergi när man inte får röra sig på två månader liksom? Nej, vill verkligen inte.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Annons:
Zahara
2014-02-27 00:54
#1

Diskbråck har jag varit väldigt nära att få, inget roligt alls! Svårt att rida om du har det i landryggen, jag hade mellan skulderbladen. Longera, lösträna och börja köra så skonar du ryggen från ridningen men kan ändå hålla på med hästarna. Vissa tycker western är mer skonsamt men det vet i fan…. Lider med dig, men ge inte upp!,

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Spiritinthesky
2014-02-27 15:26
#2

#1 har haft diskbråck i ca 1.5 år, varav ischiasen började visa sig ordentligt först i somras. Arbetar ju med hästar och har 12 hästar i stallet så har ingen möjlighet att ändra inriktning/sakta ner. 

Jag har gjort en nervrotsblockad utan resultat. Kör andra så fort kroppen tillåter. Får väl hålla på så..

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Upp till toppen
Annons: