Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 596 ggr
Cronsell
2/26/14, 4:28 PM

Sökes: Hästar med ett yrke

Hej!
Mitt namn är Caroline Cronsell. Jag är en driven hästfotograf som just nu går fotolinjen på Fridhems Folkhögskola.
Nu under vårterminen håller jag på med ett ganska stort fotoprojekt som eventuellt ska ställas ut och senare även bli fotobok.

Projektet handlar såklart om hästar, och ganska specifikt hästar som har ett yrke. Alltså något de gör mer eller mindre på heltid.
Det kan vara allt från hoppning till körning och riddarhästar. Har du, eller känner du någon med en häst som du tror passar till projektet? Hör av dig!

Till projektet behöver jag två exteriörbilder, en med full utrustning och en med bara lädergrimma eller grimma i neutral färg.
Bakgrunden ska vara så neutral som möjligt.
Några exempel
- Enfärgad vägg
- Tätt buskage
Fotograferingen borde ta runt 30min till en timme.

Jag befinner mig just nu i Nybro (t.o.m 16/3) och efter det är jag i Skåne. Jag fotograferar mot resekostnad och ni får självklart tillgång till bilderna, utan extra kostnad. Jag kan även ta lite andra bilder när vi ändå håller på.
Jag åker kollektivt, men bussförbindelserna till tex Kalmar är bra.

-Lite mer om projektet-
Hästar har alltid varit en stor del i människans liv, och för lite mer än 100 år sedan var de en stor del av allas vardag.
Men idag är hästarna nästan bortglömda, främst i städerna.
Därför vill jag genomföra detta projektet för att visa hästens mångsidighet.
Målet är att fotografera uppåt 15 olika hästyrken.

-Lista på yrken-
Hopphäst
Dressyrhäst
Fälttävlan (terräng)
Körning (alla typer)
Westernhäst
Riddarhäst
Polishäst
Cirkushäst
Ridskolehäst
Terapihäst
Travhäst
Galoppör
Islandshäst (töltgrenar, passgrenar, osv)
och så vidare

Låter detta som något för dig och dina hästar?
Hör då av dig till mig! Antingen här eller på min mail, caroline.cronsell@gmail.com

Med vänlig hälsning
Caroline Cronsell
cronsellpysslar.blogg.se

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Annons:
Caf_Roy
2/26/14, 4:45 PM
#1

Hör av dig till Tobbe Larsson och fråga om du får komma dit och fota Nicke. Prata med om Skånepolisen har något polisrytteri också.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Cronsell
2/26/14, 5:24 PM
#2

#1 Tobbe Larsson var ju en bra idé!
Försöker hitta vem det är man ska prata med för att komma i kontakt med polisrytteriet, men det är lite knepigt. Vet dock att de har stall i malmötrakten.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Caf_Roy
2/27/14, 6:13 AM
#3

Knalla in på din lokala polisstation och fråga vem du ska prata med, alternativt vem dom tror vet vem du ska prata med. Eller gå uppifrån och fråga din länspolismästare. Den borde kunna ge dig ett nummer till den du ska prata med direkt, kan bara vara svårt att få ett svar inom vettig tid.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Moa-]
2/27/14, 9:43 PM
#4

Ring 11414 (polisens växel) och begär att få tala med någon inom den ridande polisen, den lokala stationen tror jag ej kan hjälpa dig med detta.

Caf_Roy
2/27/14, 10:21 PM
#5

#4 Bra idé, glöm bara inte att säga vilken stad så du inte får fel polisrytteri.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Moa-]
2/27/14, 10:24 PM
#6

Ja, dock är det långt ifrån samtliga städer som har polishästar, men de bör kunna hjälpa att hitta dem som ligger närmast. =)

Annons:
Cronsell
2/27/14, 10:49 PM
#7

Just nu är jag i kalmartrakten, och jag tror de har polisrytteri i Kalmar eftersom jag sett hästskit mitt i stan, haha.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

panini
2/28/14, 3:05 PM
#8

#7 Hahahaha 😂😃👍

Spiritinthesky
2/28/14, 5:43 PM
#9

Du kan pma mig :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Upp till toppen
Annons: