Annons:
Etikettannonstorget
Läst 544 ggr
[toftaholmskaniner]
2014-02-19 12:40

Rutinerad söker foderhäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag söker efter en häst att ha på foder.
Önskar en häst av typ Haflinger, Tinker, Fjording liknande/korsning men är öppen för alla förslag! 
Det VIKTIGASTE är att hästen är trygg och genomsnäll, framförallt trafiksäker och inte tittig!
Ålder och kön spelar ingen roll alls men den ska vara mogen i huvudet, inriden och kunna grunderna/gå att hantera. Jag kan utbilda hästen en aning om det behövs men det går lika bra med en gammal läromästare!

Jag är 25 år, 173cm + 70kg mycket noggrann, ordningsam och med bra balans. 
Började rida på ridskola när jag var 5 år. Red flera gånger i veckan under alla år på olika ridskolor i mitt närområde. I åldern 12-16 så hade jag andelsponny via den ena ridskolan för att känna på hur det var att ha egen ponny under helgerna och fortsätta rida lektion på vardagarna.
När jag var 16 år köptes den första egna hästen och jag lämnade ridskolan men fortsatte träna för tränare 2-3 ggr i veckan, både hoppning och dressyr bla för Piia Pantsu och Jari Lindmark. Även varit ute och tävlat både med egen häst och ridskolans ponnyer.
Efter 4 års kämpande så såldes hästen när jag var 20 år, då fick jag tillslut inse att jag och hästen inte passade ihop. Han var för mycket häst, väldigt tittig, trafikrädd och vände på en 50öring och stack hem, vi skrämde upp varandra och det blev en ond cirkel som inte alls var kul. 
Jag har en hästutbildning via gymnasiet där jag gick trav och galopp-linjen på Jägersro som var väldigt lärorik och jag lärde mig köra. Men sporten passar tyvärr inte mig, därför håller jag inte på med trav/galopp idag.
Därefter har jag under åren från då till idag ridit på medryttarhästar och även gått på islandshästridskola och lärt mig rida islandshäst.

Nu känner jag dock saknaden efter en ”egen” häst. 
En snäll, stabil, trafiksäker häst att träna och ha kul med. Den behöver absolut inte vara lat/tråkig, det går bra att den är pigg och kontrollerbar men inte bocka iväg helt plötsligt, går att stanna efter en galopp, inte blir rädd om vi möter en traktor/lastbil, inte bestämma för mycket själv osv. 
Tanken är även att min sambo ska kunna skritta ut någon dag i veckan och lära sig rida så smått, hästen behöver därför vara snäll och försiktig med nybörjare.
Jag gillar att träna både med och utan instruktör, lära känna hästen ända in till skelettet och få känslan av att vi är ett med varandra. Jag gillar också att varva träningen med att rida ut i naturen, gå promenader, tömköra, nh/frihetsdressyr, trick och bara umgås med hästen. Jag är väldigt varierande.
Det finns 4st hästar i stallet så därför blir det en del ridning ensam, hästen behöver klara av att skiljas från kompisarna. Finns i Skåne, saxtorpskogen. 

Har du hästen med stort hjärta som är lite för snäll och tycker om att vara i centrum, följa med på allt möjligt roligt? 
Skriv ett PM och berätta om hästen samt skicka lite bilder/filmer så ringer jag upp dig och bestämmer träff. Vill känna att kemin stämmer mellan mig och hästen men även dig innan jag skriver på ett avtal, kan även vara intresserad av att köpa hästen efter fodertiden.
Vi hörs!

Annons:
[toftaholmskaniner]
2014-03-02 15:40
#1

Inte aktuell längre :) Vet ej hur man tar bort tråden

Upp till toppen
Annons: