Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1087 ggr
MatildaGruhs
2/18/14, 8:26 PM

Övningar på rakt spår

Hej! Jag vill ha era tips på bra och roliga övningar att göra med hästen på rakt spår! T.ex på en grusväg. Helst med inriktning på framåtbjudning och kondition..


Annons:
Alex
2/18/14, 9:15 PM
#1

Tempoväxlingar! Jättebra för framåtbjudningen och konditionen, intervallträning går ju också. Annars går det ju att rida på böjt spår på grusvägar också, öppna sluta, skänkelvikningar och andra sidförflyttningar till exempel. Men tempoväxlingar rekommenderar jag starkt för framåtbjudningen och även för lydnad. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Caroline L
2/18/14, 10:42 PM
#2

Jag säger också tempoväxlingar för framåtbjudningen och lydnad, du får en mer uppmärksam häst. Jag skulle också tipsa om byten, som också stärker uppmärksamheten och även muskulaturen och konditonen får sig ett språng just av bytet mellan gångarter. :)


Gronstedt
2/19/14, 7:17 AM
#3

Om du inte måste hålla dig på rakt spår av medicinska skäl, så är en grusväg utmärkt även för böjda spår, skolor, sidvärts etc.

Uss
2/19/14, 8:38 AM
#4

Övergångar mellan gångarter för framåtbjudning och uppmärksamhet Annat du kan göra; jobba med att länga och korta formen, rida rakt fram fast med böjd hals

Upp till toppen
Annons: