Annons:
Etikettstallet
Läst 798 ggr
examynia
2014-02-14 12:14

hur mycket strö...?

hur mycket strö tycker ni att man ska ha när de är gummimatta under? ska de va som vanligt eller kan man ha mindre??

Annons:
Peppe
2014-02-14 14:29
#1

Du kan definitivt ha mindre :) Du skulle kunna ha så lite att det bara tar kisset egentligen.

Men jag tycker det är mysigt med mycket strö så jag hade nog ändå haft iallafall 10 cm spån t ex 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

examynia
2014-02-14 14:53
#2

okej för de är väl de som är grejen med matta att de ska bli lite "mjukt"? eller är jag helt fel ut? jag kommer nog ha lite mer än att de täcker iaf

Inna83
2014-02-16 09:11
#3

Jag skulle fortsätta ha rätt mkt. Har dem råkat vispa bort ströt från en fläck så står/ligger dem ju rätt på gummimattan. Så mjuk är den inte och hästar är rätt tunga djur.

erikamorlind
2014-02-22 22:11
#4

Där jag är på praktik nu har dom i några boxar. I 2 av dom är det normalt med spån medans i de andra två har dom inte så mycket då de blir så skitiga så man måste tömma boxarna varje dag dock står det ju 3 hästar i dom boxarna (dom som vi tömmer varje dag) så då blir det ju såklart skitigare.. Men om du har en renlig häst tycker jag absolut att du kan ha mer :)

Stallmima
2014-02-22 23:22
#5

Det beror nog på vilken sorts häst man har, vissa är renligare och andra skitigare. Det skall vara bekvämt för hästen att ligga ner och sova. Och att de ej skall få skav när de ligger ner

Upp till toppen
Annons: