Annons:
Etikettövrigt
Läst 994 ggr
[HopeTime]
2/11/14, 7:50 PM

Storlek?

Väldigt förvirrad just nu..

Alla hästarna jag red på ridskolan är sålda nu, så jag måste börja om på nytt på en helt annan häst, "bara" att jag väljer vilken.

Nu är jag väldigt osäker om jag kan rida stor C- ponny eller om jag måste hoppa till D- ponny/storhäst direkt? 

Jag är ca 160cm och mellan 50-60kg..

Tycker ni att jag kan rida C- ponny ett tag till eller hoppa upp till D/storhäst?

Annons:
happygirls123
2/11/14, 11:34 PM
#1

C tycker jag ;) beror ju på hur hästen är oxå

FjantYoda
2/11/14, 11:46 PM
#2

Du har garanterat inga problem att rida C-ponny, troligast inte heller D-ponny eller storhäst :) 

Har en kompis som är typ 157 och liten och lätt, hon har jag till och med sett rida maxad B-ponny utan att se ut som en jätte :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Underbarn
2/12/14, 12:03 AM
#3

Jag är 159 och kan rida allt från stora B-ponnys till storhästar :)

Snowmadde87
2/12/14, 9:14 AM
#4

Det bros på om du ska tävla eller bara hobby ridning och om du trivs med hästen så har ingen storlek betydelse. Jag hade en D ponny som var 143,5 cm hon hade jag sen jag var 13 år till 25 år så jag är 171 lång och väger 54kg så nu i dag har jag två hästar som är 165cm och en på 175cm. Och hade en på 163 cm jag tävlar inte.

Boschkis
2/12/14, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Du kan nog utan problem fortsätta rida c-ponny både längd- och viktmässigt. På vår gamla c-ponny har vi satt en gräns på max 160 cm och 60 kg. Men jag som är 176 cm lång och väger 54 kg rider igenom honom ibland utan att se stor ut. Mycket beror ju också på hur ponnyn ser ut exteriörmässigt, om den är grov eller lätt i typen. Men jag skulle säga att du kan fortsätta med c-ponny ett tag till om du vill :)

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Upp till toppen
Annons: