Annons:
Etikettannonstorget
Läst 6097 ggr
Maja
2014-02-09 22:16

Hästannonser: Köpes

Vi har en salutråd här på Ridsport iFokus, men här kommer istället en "Hästar köpes"-tråd där du som hästköpare kan annonsera efter vad du söker. Kanske finns din framtida häst bland någon här på forumet?

Du postar helt enkelt ett inlägg om vad för typ av häst du söker.

Vänligen håll tråden ren från kommentarer. Om ni som säljare vill komma i kontakt med en intresserad köpare får ni kontakta denne via PM eller de kontaktuppgifter som uppges i annonstexten.

Har du köpt en häst eller vill ta bort annonsen av en annan anledning? Kontakta någon av oss som arbetar på sajten.

  • Redigerat 2020-09-10 20:07 av Herveaux
Annons:
examynia
2014-02-12 09:19
#1

då börjar jag.-

jag söker en viktbärande häst. ras spelar ingen roll bara den är viktbärande.

den ska avra snäll å trygg, men med egen kontrollerbar motor. jag ska ha den som allroundhäst.. ska börja rida för instruktör men gillar även att rida i skogen, jobba på marken eller bara mysa å ha de bra.. ridningen ska vara rolig därför vill jag ha en allround.

har du något hör av dig så berättar jag mer å svarar på frågor..

amanda04
2014-04-03 14:29
#2

hej jag söker en c ponny som här inriktad i dressyr  och den ska vara snäll i hantering och ska kunna stå själv både i stall och hage. den ska vara inriden och kanse inkörd jag bor i karlskoga så gärna en häst i närheten

amanda04
2014-06-19 21:56
#3

jag söker en medryttar häst gärna i närheten av granbergsdal eller karlskoga

Natalieforsbom
2014-07-14 19:03
#4

söker en medryttar ponny/ häst i närheten av Karlskoga! Hör av er till Lelle96@outlook.com så kan vi pratas vidare där! 
obs! inte en allt för busig eller o hanterad/riden ponny/häst! ;)

Imokey
2015-03-29 11:42
#5

Jag söker Foderhäst som jag kan ha i ett stall i närheten, helst ska hästen befinna sig i Östergötland, helst nära Linköping då jag själv bor i linghem som ligger rätt så nära. Jag själv är 14 år gammal ridit i cirka 3 år men har väldigt bra kontakt med hästvana personer och tränare, Jag skulle vilja helst ha en D-ponny men storhäst går också bra. Jag skulle vilja att hästen inte skulle va så jättedyr att låna då jag kommer betala det mesta själv (stallhyra,foder, hovslagare osv.) Jag har inte så jätte stora krav på hästen men jag vill att den ska va lugn i hanteringen och den ska göra sitt bästa i ridningen, ni får pma eller mejla till min mejl om ni vill att jag ska berätta mer om mig eller om ni har en häst/ nån annan har en häst att låna ut Mejl: krumelratte@hotmail.se

Hermelini
2015-04-01 17:05
#6

Jag söker en medryttarhäst i Umeå.  Jag heter Wilma och är 13 (fyller 14 i år) år gammal. Jag är ca 160 cm lång och väger runt 40 kg. Jag rider på Hippologum, i deras Tävlingshoppgrupp ponny, och så rider jag i en vanlig grupp också förstås. Jag har stadig sits och mjuk hand när jag rider. Är van vid lite busigare hästar. Jag vill ha lite mer häst i min vardag och det är därför jag söker på att bli medryttare. Jag vill också utvecklas mer inom ridningen och få ett samband mellan mig och en häst, och känna att det stämmer ihop.

Jag är extra intresserad inom hoppningen, men dressyr är ju väldigt kul det med :). Jag kan även grunderna i NH, och tömkörning  och vet hur man löshoppar, kan även longera. Gillar att rida ut i skogen. Jag har grönt kort och har tävlat lokalt/regionalt, jag har tävlingsvana. Jag älskar hästar som ger utaming men samtidigt är snälla och pålitliga. Promenader eller barbacka skritturer ut i skogen är bland det mysigaste jag vet.

Hoppas det låter intressant :) Skicka ett PM isåfall

Med Vänliga Hälsningar - Wilma

RegnbågeDino, Du är saknadHjärta10/6 2015 lämnade Dino ossRegnbåge

BlommaSov gott älskade vänBlomma

Annons:
Rustis
2015-04-11 18:44
#7

Jag söker en D-ponny eller stor häst i Dalarna eller angränsade län. 

Jag heter Amanda och blir 18 år i sommar.  Är 165 cm lång och väger runt 60 kg. Har planer på att köpa en ny häst, jag söker då en D-ponny eller stor häst. Har inte haft egen häst nu de senaste fyra åren pga det tog riktigt hårt i hjärtat när jag sa farväl av min sista ponny för ca. 4 år sedan men har hjälpt mina kompisar med deras hästar så ovan är jag inte.

Söker då en häst mellan åldrarna 4 - ca. 13 år. Är hästen av de äldre åren så bör den vara inriden och inkörd är bara ett plus. Den ska vara snäll i all hantering, klart hästen kan ha dåliga dagar. Dressyrinriktad men om hästen gillar att ta något skutt då och då är bara extra poäng, då jag kan träna både mig och hästen. Kommer bli många skogsturer men några pass på ridbanan i veckan blir det också. Hästen ska klara av att stå själv i hagen, kommer att stå på lösdrift. Pigg och framåt men ej het och stark. 

Kontakta mig via mejl för att få veta mer. Försökt att ta med så mycket jag kommer på men oftast mycket man glömmer :)

amsved@hotmail.com

Mvh Amanda

Carronella1
2015-04-12 10:26
#8

Hej alla hästägare!

Är ni inte helt säkra på om du verkligen vill sälja din häst, maila då mig. Jag söker en häst eller ponny som jag skulle kunna bli medryttare på. 

Jag finns i Stockholm och vill helst då att eran häst/ponny finns i Sollentuna eller Upplands Väsby. 

Jag har ridit i ca 7-8 år och kan t.ex skänkelvikningar, bramdelsvändingar, bakdelsvändingar och mycket mycket mer.

Jag är van med allt från riktigt stor häst till liten liten ponny. Jag rider allt från rikigt busig till riktigt cool lugn. Jag har också en hel del islandshästvana.

Jag är ca 160 lång och väger runt 45 kg.

Om jag låter intressant för din/eran ponny/häst så kontakta gärna mig via mail: 

daniellahoff@hotmail.se

Hoppas verkligen att någon hör av sig.

Djurälskaren Hjärta

Elliz
2015-11-06 22:43
#9

jag söker ett russ på foder för ev senare köp.för trav och ridning.gärna att nån utrustning följer med. 

helst inkörd och inriden. max 18000.mejla för info

ella.ungh@hotmail.com

Lena90
2015-11-07 10:14
#10

#9 Det finns en russ sida här på iFokus, prova att lägga in din sökes annons där med så ökar kanske chanserna för ett svar :)

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: