Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 810 ggr
Jasmine Sköldklev
2/9/14, 7:22 PM

HJÄÄÄLP!

Vad ska jag göra om en liten bit av min kanins övre tand är borta? Är det någonting som veterinärer ska slippa eller något?🤔😮

Annons:
[ShabbyChicsBunnyrabbit]
#1

Det bästa är att fråga på kanin.ifokus Men det är ingen fara sålänge kaninen klarar av att äta som den ska och att tanden som gått av inte har vassa kanter. Är tanden vass så kan ni behöva åka in så en veterinär får slipa den lite. Håll koll så kaninen äter bara så är det ingen fara. :) den växer ut.

[Smári-Alva]
2/9/14, 7:34 PM
#2

Varför frågar du häst människor om det?

Jasmine Sköldklev
2/9/14, 7:36 PM
#3

#1

Alltså det är en liten bit av sidan på tanden som gått av! hela tanden sitter kvar men min pojk har lykats få bort en bit på något sätt. 😐

Jasmine Sköldklev
2/9/14, 7:37 PM
#4

#2 valde inte en grupp om hästar!

[Smári-Alva]
2/9/14, 7:38 PM
#5

Nej med på ett häst forum

[EmmiieErixon]
2/9/14, 8:55 PM
#6

tror kanin iFokus finns ? kolla in där de kan ge dig bättre svar :)

Annons:
[ShabbyChicsBunnyrabbit]
#7

#3 sprungit in i nått kanske och slagit av den, eller om han gnager galler så kan tanden ha gått sönder på det viset. Men samma sak som gäller. Kolla så att han äter utan problem och attdet inte blivit någon vass kant som han kan skada tungan på . :) är där något vasst så får en veterinär fila lite. :) kaninens tänder växer ju konstant så om några veckor så kommer tanden se ut som vanligt igen. :)

Ung1969
2/10/14, 9:54 AM
#8

Var är Medarbetare och sajtvörd detta är ingen häst tråd

Jasmine Sköldklev
2/10/14, 10:28 AM
#9

#8 Det är fortfarande ingen hästtråd jag ska ha!

Ung1969
2/10/14, 12:28 PM
#10

Men du är på fel forum

LeJ
2/10/14, 1:22 PM
#11

http://sallskapskaniner.ifokus.se/

http://kanin.ifokus.se/

Här är bättre att ställa dina kaninfrågor. De på dessa forum vet mer om kaniner. :)

Alex
2/10/14, 5:59 PM
#12

Låser tråden och hänvisar till någon av sajterna som länkas i #11. :) Övriga: Ser ni något opassande (eller otrevligt eller annat) så PM:a mig gärna med länk till tråden, jag kan omöjligt ha koll på allt konstant då jag har annat i livet som tar min tid också. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: