Annons:
Etikettannonstorget
Läst 5135 ggr
2000kr
2/9/14, 6:55 PM

Tips på ridskola Stockholm billig?

Hej jag är en glad och djurvänlig tjej på 12 år och söker en billig ridskola i Stockholm .

(nybörjargrupp)

Annons:
Stallmima
2/10/14, 9:53 AM
#1

Norr, söder eller centralt??

elvirawz
2/12/14, 9:29 AM
#2

En sak kan jag bara säga, börja inte på Enskede Ridskola!

Täby Ryttarcenter är en grymt bra ridskola, som tänker mycket på säkerheten, har stort fint ridhus och bra hästar :)

elvira.horseworld.se

Pelzi
2/12/14, 10:14 AM
#3

#2 varför ska man inte gå på enskede ridskola? bara undrar :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Cissi-93
2/12/14, 11:45 AM
#4

Sollentuna Ridklubb är jättebra! Bra ridlärare och fina hästar och en väldigt sund hästhållning. Visst har Täby fina hästar men gillar inte riktigt hur det styrs. Dem är väldigt rädda om sina hästar, man får inte galoppera på rakt spår, knappt någon hoppning och hästarna går i sandhagar på somrarna. Tycker hästarna är väldigt understimulerade. Red en lektion där en gång och när vi la in galopp i övningen så blev hästarna väldigt stressade! Ville bara springa av sig och vart lite okontrollerat så vi fick avbryta övningen..

elvirawz
2/12/14, 4:59 PM
#5

Jag tycker Enskede lär ut väldigt dåligt! När jag var nybörjare och lärt mig rida lätt precis så sa de helt plötsligt att man skulle börja galoppera, många flög av och det var helt okontrollerat.. :P

Ja, Täby har ett extremt säkerhetstänk, tex alltid galoppera på volter, men det kanske är bra? Jag har aldrig under min tid som täbyelev hört någon som ramlat av :)

elvira.horseworld.se

Apolloon13
2/12/14, 6:47 PM
#6

#5 att trilla av tillhör ridning, det är en del i utvecklingen och av att lära sig rida. Hästar är djur och varesig det är på täby ridskola eller enskede kan man trilla av.

Annons:
Cissi-93
2/12/14, 10:31 PM
#7

#5 Jo, men tycker ändå lite synd att det är så extremt. Det är ju inte heller bra då hästarna blir understimulerade och stressade och det är främst hästarna jag tänker på. Dem mår ju knappast bra av att bli så exalterade bara av att galoppera! Nu säger jag inte att Täby är dåligt utan jag tycker det är tråkigt att dem överdriver säkerheten, vilket faktiskt kan ha en motsatt effekt!

Caf_Roy
2/13/14, 11:11 AM
#8

Ekerö ridskola är bra, en som har häst i samma stall som jag jobbar där. Hon ska börja leda en av nybörjargrupperna, så du kanske får henne som ridlärare.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Sarah
2/13/14, 3:38 PM
#9

Jag började på enskede när jag var liten och var väldigt nöjd. De har väldigt fina hästar med bra resultat på tävlingar exempelvis. Ekipagen slår privatekipage ofta. Däremot är det väldigt små hagar och en del hästar står fortfarande i spiltor. Köpte min första egna häst därifrån och då slutade jag rida där.

[EmmaPemma1]
2/19/14, 5:54 PM
#10

Jag rekommenderar Ekerö ridskola :) Fina hästar och bra lärare. Väldigt bra stämning i stallet tycker jag.

Upp till toppen
Annons: