Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 329 ggr
Wilmaalfredsson
2/6/14, 5:28 PM

FÖRSÄKRING

Hej! 

Jag ska köpa egen häst och undrar hur mycket försäkringen kan bli på henne. hon är stor häst och kommer kosta ganska mycket och ska satsa på hoppningen, vad tycker ni hon borde ha för försäkring eller vad har ni för försäkring? tack.

Annons:
Underbarn
2/6/14, 10:01 PM
#1

Finns ju olika försäkringar hos olika bolag. Men vissa bolag har en särskild försäkring gällande just tävlingshästar (och vissa har bara för ridhästar). Sen kan man välja om man ska ha liv, då tycker jag man ska ha köpesumman. Sedan veterinärvård och då kan man ju välja ex 50000 eller 100000. Vissa har 60000. Ja lite olika :) se till så du inte har några reservationer. Jag har lågt liv och högre veterinärvård för jag har hört att man många gånger ändå inte får ut livvärdet på hästen och min häst är ändå 16. Han tävlas inte heller :) Premien varierar väldigt mkt. Min vän och stallkompis har ALLT man kam tänka sig på sin häst, även medicin tror jag (vilket inte jag har) och rehabilitering. Hon betalar 7000 per år. Hennes häst är dock en otursfågel. Jag har mer "bas" utan rehab eller medicin och betalar 3000 per år :)

Maliiin
2/6/14, 10:57 PM
#2

Jag har IF på båda mina och min hund. Är väldigt nöjd med dem. De ligger bra i pris och det har aldrig varit något problem att utnyttja försäkringen vid skador.

Upp till toppen
Annons: