Annons:
Etikettridning
Läst 691 ggr
strindberg07
2/6/14, 3:47 PM

Era hästar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tränar/tävlar ni era hästar i? Jag tränar allt möjligt; NH, galopp, hoppning, dressyr, ja lite allt möjligt! Skriv och berätta vad ni gör!! Min B-Ponny heter Strindberg! 😃

Annons:
Aribigga
2/7/14, 7:02 AM
#1

James tränas mest i körning men rids också regelbundet. 

OT: Var har du köpt det tränset, har letat grönt träns till James ett tag nu :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

[[AcsJulia]]
2/7/14, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Roligt och lite ovanligt med ponnygalopp..!

Själv har jag 2 pållar, båda shettisar och med ett rejält åldersglapp. Båda tricktränas en hel del och båda körs! Sunny, 25 år, körs inte mycket mer än i tandem någon gång, medan Julia, 10 år, tränas regelmässigt. Nu har vi haft vintervila, som dragit ut lite på tiden p.g.a. trasigt däck, men det är lagat nu och snart är vi igång igen!

Vi tävlar inte, då Julia körs 99.9% bettlös och Sunny är lite i rangligaste laget…

Wezza
2/7/14, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Valentino - Hobbyrids bara, uteritter och i paddocken, oftast barbacka. Dock så tränar vi TRAB 🙂 (trab, inte trav) 

Shettisarna - Dom två är pensionerade 😉

Sen har vi ju också Playboy som inte helt är min, men det vi tränar på nu är att inte stressa och vara rädd när vi rider ut, alltså bara att ta det lugnt 🙂

Dock är hoppning någonting jag skulle vilja börja träna….😉

(gammal bild på mig och Valentino, 2010 eller 2011)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Vovisch nr2
2/7/14, 1:06 PM
#4

#3, får man fråga vad trab är för något? Låter spännande! 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

moizzz
2/7/14, 1:34 PM
#5

jag har ingen bild på hästen på datorn men jag kan berätta om henne. hon är en kraftig maxad b ponny och jag är 155 cm lång så jag är inte för lång men för gammal för att tävla :( hon är såklart världens bästa häst. hon hoppar bra men är lite osäker så man måste vara säker själv. vi rider mest ut och hon är inte rädd för något. hon är pigg men skulle aldrig sparka av någon eller så. hon är 20 år men beter sig som 10 världens bästa ponny.❤️

Wezza
2/7/14, 1:41 PM
#6

#4 Nu är jag verkligen världssämst på att förklara saker, men det är olika moment typ. Ett moment kan vara att hästen ska stå still vid upp och avstigning från pall, ett annat kan vara att hästen ska gå mellan två bommar, stanna, och sedan backa tillbaka, allt utan att röra/slå i bommarna. Stanna och/eller gå igenom trångt utrymme (t.ex. mellan två hinderstöd) mm. Finns olika klasser i det med 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
esuat
2/7/14, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag och min katla tävlar lite hoppning typ pay and jump sedan tävlar vi också i TREC :)

Underbarn
2/7/14, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tränar och tävlar inget… hobbyridning ut i skog och på vägar, ha kul och mysa. Tränar väl isf bara lite grundläggande dressyr som lösgörande arbete, sidvärtsrörelser. Men det gör mest på vägarna. Sällan jag tränar i ridhus/paddock. Vi har en men… inte så roligt.

Klättrar också varje vecka. :) När jag har råd kommer jag börja rida lektioner på ridskolan med honom men inte just nu.

strindberg07
2/7/14, 11:08 PM
#9

#1Tränset är köpt på Täby stall och foder nere på Täby Galopp! :) Där finns det väldigt många färger! :) Gå in på deras hemsida, www.tsf.se! :) Vad roligt alla verkar ha med sina hästar, och vad olika saker alla gör! #2 ponnygaloppen börjar bli ganska populärt! ;) (eller vad man ska säga)

Upp till toppen
Annons: