Annons:
Etikettridning
Läst 1085 ggr
moizzz
2/5/14, 1:13 PM

Sommarens ridläger!

Jag ska iväg på ridläger med egen ponny i sommar. Jag är redan nervös eftersom det är första gången jag tar med egen häst. Ska ni på ridläger? Är det något man borde packa som man ofta glömmer? Jag tänkte typ sadel, 4 schabrak,hopp o dressyr träns, hö nät, mat, två grimmor, grimskaft, hinkar, senskydd, boots, benlindor, tofsar, svanskappa, något mer?

Annons:
Caroline L
2/5/14, 1:51 PM
#1

Jag skulle ta med en sjuklåda för säkerhets skull, ifall att din ponny får ett sår eller behöver sina ögon tvättade.


Pelzi
2/5/14, 2:19 PM
#2

onödigt med 4 schabrak räcker gott och väl med två, packa inte med för mycket saker bara det blir bara jobbigt att hålla reda på allt :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

moizzz
2/5/14, 3:22 PM
#3

Okej, tror ni hästarna går i samma hage? Jag är ju orolig att hon inte går ihop med dom andra

Caroline L
2/5/14, 3:26 PM
#4

#3 Det är något du får diskutera med ridläraren, eller annan ansvarig person för ridlägret. Du får berätta hur din ponny är i rang på ditt ställe, hur ponnyn beter sig med andra och hur den går nu. Så får ni lösa det med passande hästar. På de ridläger jag gått på när jag var mindre fick privathästarna gå med ridskolehästarna. Det kan ju vara annorlunda på ditt, du får fråga och diskutera.


moizzz
2/5/14, 3:27 PM
#5

Okej. Jag är jätte nervös så säg allt ni vet :)

Caroline L
2/5/14, 3:32 PM
#6

#5 Något speciellt du tänker på? Glad


Annons:
moizzz
2/5/14, 4:21 PM
#7

Nej jag bara tänker om man gör något speciellt med hästen på ridläger

strong.ale
2/5/14, 7:00 PM
#8

Kolla med ridläraren/ansvrige vad ni/du ska göra så kasnke du kommer på något :)

Mixie
2/5/14, 10:57 PM
#9

#2 jag skulle minst ha med mig 4 schabrak till en veckas läger, ofta rider man två pass om dagen i värmen och jag är inte förtjust i tanken att använda svettiga schabrak flera dagar i rad! :)

//Mickan

moizzz
2/6/14, 1:03 PM
#10

Okej, a dom blir ju ganska svettiga och äckliga

Mixie
2/6/14, 1:40 PM
#11

Du kommer ha den roligaste veckan i livet ;)

//Mickan

moizzz
2/6/14, 1:44 PM
#12

Haha det hoppas jag också ;)

strindberg07
2/6/14, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag ska KANSKE på ett galoppläger i år igen. Förra året var jag på det lägret och det var SUPERKUL!! 😃 Jag tog med mej: Ryktlåda, galoppträns, galoppsadel, vanlig sadel (men använde den inte), 2 schabrak, hö, hönät, kläder till mej och sovsaker till mej! 🙂 Jag lovar, du kommer att ha de roligaste veckan i ditt liv!! Lägret jag var på förra året med min ponny var bara i 3dagar, men det var dom 3 roligaste dagarna i mitt liv! 😃

Bilden är från första dagen/träningen på lägret!

Annons:
strindberg07
2/6/14, 3:38 PM
#14

Och så hade jag ju såklart med mej grimma och grimskaft! 😉

moizzz
2/6/14, 3:43 PM
#15

Vad kul! Det är ju kul o träffa nya vänner o bo på en gård o allt det där med sin häst :)

Upp till toppen
Annons: