Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1207 ggr
hannah96
2014-01-30 12:00

Ni som har folksam. hjälp..

Har köpt en ny häst, oh hon är försäkrad i folksam, den gamla ägaren sa att hon hade ambulans och buk som till lägg och sa att vi kunde ta bort om vi kunde för det var egentligen bara onödigt. Och jag är inte ute och kör ofta och kommer heller inte öppna buken på henne om det nu SKULLE behövas.. 

Jag ringde till folksam och ville då ta bort detta och bara ha liv och veterinär, nej då var jag tvungen att ha kvar både buk och ambulans för att nu får ut någonting ifall jag tex skulle åka till vet och göra en röntgen, då får vi stå för alla kostnader. Tycker detta är VÄLDIGT skumt. Eller vad säger ni?

Annons:
Boschkis
2014-01-30 15:29
#1

Jag har Folksam Hästförsäkring Stor. I den ingår rehab extra, dvs ambulans och buköppning. Den är alltså inget tillägg. Väljer man Hästförsäkring Bas ingår den inte och går heller inte att välja till. Så jag antar att din häst har stor men du vill ha bas? Folksam har alltid varit väldigt trevliga och hjälpsamma när jag ringt dom så hade jag varit du skulle jag ringa dom igen och förklarat som det är, att du köpt en häst som är försäkrad i stor men du vill byta till bas. Fråga också vad som gäller, tror inte det skulle kunna vara några problem att byta.

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Alex
2014-01-30 22:07
#2

Det låter som ett missförstånd. Ring och förklara som #1 skriver och att du inte har användning för buk och ambulans och fråga om de har ett annat försäkringsalternativ där det inte ingår.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: