Annons:
Etikettövrigt
Läst 716 ggr
Wezza
1/23/14, 4:13 PM

Ta in hästarna

Har ni börjat ta in hästarna/hästen på natten än? Hur kallt har ni om dagarna/nätterna nu? Just nu är här -4 grader…

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
[exo]
1/23/14, 4:27 PM
#1

Jag har mina på lösdrift.
Men när jag hade dem på box togs de in för natten nån gång i Sep-Okt.

Snowmadde87
1/23/14, 4:43 PM
#2

Jag har mina inne året om då dom inte kan gå ute p sommaren mina är överkänsliga mot myggor knott och bromsar

noraahlin
1/23/14, 4:45 PM
#3

Jag har 2 som står på lösdrift och 3 stycken som står i stallet. Började inte ta in de förrens i början av november då det var då jag fick hem fölungarna som står på stall med min d ponny, så han fick gå i lösdriften tills dess. men vi har haft en varm höst på gotland så det har inte varit några problem :) annars brukar jag börja ta in dem i oktober

Snowmadde87
1/23/14, 4:55 PM
#4

Det är ju bra om man kan ha dom på lösdrift så kan dom själva bestämma om som vill vara ut eller inne:-) om mina vill vara ute på sommaren så märker jag det på mina då kommer dom inte och står inte vid ingången då får dom vara ute tills jag märker att det är för mycke insekter

majaliten
1/23/14, 5:22 PM
#5

Grå på lösdrigt tas endast in innan tävling vid leriga perioder annars gör ordning knoppar och släpps ut . Och kommer endast in 2 ggr vecka vid extrema ler perioder . Hästarna som står på box går ut 8 senast och in kö 21 eller 22 ovs väder . Hästarna klarar sig de blir inte större skada på hästarna pg minusgrader de ät inte gjorda av porslin de borde då absolut inte klara av att ridas på . Min häst har dock inga problem att stå på box tidigare godkänd hingst som alldrig gått ut med sällskap men är ute på lösdrift ochbtävlatnmed och tränas . Och är fräckare en någonsin min tränare är helt överraskat glad och stolt över att häaten går barfota och lösdrift ochvtränas så hårt dessutom är så fint hul uta massa krafft endas mineraler. Men hästen vara älskar att få komma in på box om det är nytt strö och om det är för lerigt ute men häst är häaten ute ovs pm det är lera upp roll knäna . Och går in i ligghallen flera ggr dag och på kvälls ligger och sover i det härliga spånet

PogoPedagog
1/23/14, 8:51 PM
#6

Nu kör vi lösdrift men på den tiden vi hade box stod hästen inne kanske 60 nätter på året när det var som sämst väder. Hagen hade ett bra vindskydd o hästen trivdes ute.

Annons:
Underbarn
1/23/14, 10:33 PM
#7

Min står på box och tas in i ungefär september :) -20 här just nu

CelsiusT
1/25/14, 7:47 PM
#8

Tyvärr har jag hästarna på box så tog in i början på oktober, kommer väl ha hästarna inne till då det börjar växa ordentligt i markerna.
Enda anledningen till att ta in dom är ju att vi inte har något vindskydd ute. Annars är det ju perfekt att ha dom ute nu när det är minusgrader och snö. Värre var det nov/dec då det bara regnade och blåste hela tiden.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: