Annons:
Etikettövrigt
Läst 739 ggr
Hoppryttaren
1/21/14, 12:40 PM

Vad behöver ni träna på?

Som rubriken säger. Vad måste ni öva på mer när ni rider eller hanterar hästen?

Annons:
jiithra
1/21/14, 3:05 PM
#1

Jag måste öva på att sitta mer i sadeln i t.ex galoppfattningar och våga söka mer kontakt med hästen så att tygeln inte glappar när den borde vara sträckt. Även följsamheten och sitsen i hoppningen, samt att inte dra upp hälen när jag använder skänklarna Ska också försöka bli mer liksidig.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Zadeira
1/21/14, 4:14 PM
#2

Jobbar just nu mycket med att hålla stödet på yttersidan i vänster varv då det är både min och hästens dåliga sida och det verkligen märks så fort jag tappar yttersidan.

pyttipanna
1/21/14, 4:15 PM
#3

Allting, är nybörjare, haha ;)

PogoPedagog
1/21/14, 8:26 PM
#4

Sitta rakt över hästen på volterna. 

Inte börja krångla med tyglarna utan fokusera mest på hästens bakdel.

Samt att sträcka på mig, sitter jämt som en jäkla hösäck.

Lexiia
1/22/14, 10:00 AM
#5

Oj, allt typ!

Men det ja MÅSTE lära mig är att kunna trava, än så länge vågar ja bara skritta å eftersom ja blev illa biten i knät i somras har en massa muskler försvunnit på vänsterbenet å ja har nada stabilitet i knät så att jag VÅGAR inte lära mig rida lätt.

Sen va det ju det där med slappa tyglar (måste lära mig att "spänna" dom mer, hälarna ska vara NERE å inte vara upplyfta när man använder skänklarna osv…


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


jiithra
1/22/14, 10:03 AM
#6

#5 kan du inte testa trava utan stigbyglar?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
thenewbreed
1/22/14, 10:10 AM
#7

Jag behöver lära mig att vara mjukare i handen, jobba med tyglarna, benen och sitsen och få hästen att arbeta under sig. Funkar i stunder men inte längre stunden :s

Sen behöver jag med bli av med min rädsla, får panik så fort hästen skuttar till lite. Men det är på bättringsvägen! :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Lexiia
1/22/14, 10:33 AM
#8

#6 Det vet ja inte, har inte provat men om man travar utan stigbyglar, rider man inte tungt då? Alla tjatar på mig att ja ska lära mig rida lätt hela tiden.


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


smiliey0707
1/22/14, 12:52 PM
#9

Försöka få lektionshästen jag alltid rider att vela göra hörnplaceringar, haha han vägrar totalt :S

chade
1/23/14, 10:31 AM
#10

sitta still med skänkeln när jag rider, speciellt vid trav - lättridning. fötterna har en förmåga att flaxa lite hej vilt, och så var det banne mig inte förr i tiden när red på rid skola. har dock haft uppehåll i några år och tappat endel men det börjar komma tillbaka. Samt att jag ska luta mig bakåt, och inte framåt när hästen börjar tjivas lite haha :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

FjantYoda
1/26/14, 12:51 AM
#11

SITSEN! Blir lätt ihopsjunken, och att ha buren hand… 

i hoppningen så behöver jag lära mig att vänta ut hästen och inte hoppa före!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Upp till toppen
Annons: