Annons:
Etikettstallet
Läst 1730 ggr
IdaBabe
1/19/14, 12:08 AM

Era stall?

Är väldigt nyfiken på hur andras stall ser ut, så om ni vill dela med er av ert andra hem så lägg gärna upp bilder på ert stall 🙂 Vi ska renovera om vårt stall till våren när hästarna går ut på bete och letar efter lite inspiration, samt för att se hur andra har det 😃

Annons:
PogoPedagog
1/19/14, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag älskar att rita ritningar haha. Så här ser vårat lösdriftsstall för två hästar ut. Det är ett ombyggt äldre kostall så det gick inte att göra så mycket med planlösningen. Blått är fönster och rött är dörrar.

Det bästa med vårt stall är vattnet som finns lättillgängligt, vi har en rejäl balja utanför "vattenboden" och att det finns en gjuten platta utanför ena dörren så det inet blir så upptrampat. Det är smidigt med halmen i det gamla foderbordet eftersom man bara kastar den över en halvhög vägg. Hö och kraftfoder förvaras i en annan byggnad för att man ska slippa gå in i stall o hagar för att hämta mat men hästar som hänger en i hälarna.

Det sämsta är att det är lite dåligt ljus i "boxdelen" där man står o borstar på vintern och att det gärna blåser igenom eftersom dörrarna är på olika sidor. Sedan skulle jag gärna ha varmvatten. Helst oxå sluttande golv med någonslags golvbrunn i boxdelen men det vet jag inet oim det är tillåtet elelr om det måste vara i lod.

Upp till toppen
Annons: