Annons:
Etikettridning
Läst 1080 ggr
hannah96
1/13/14, 12:22 AM

Tips på häst södra Sverige?!

Letar nu efter en ny häst, valack eller sto spelar ingen roll. Sk var mellan 162-170 cm i mkh. Allround eller hopp, ser helst att den har gjort lite och är van vid det mesta. Mellan 6-9 år, snäll att sko, lasta, i hantering och ja, allt sånt. Gärna lite egen motor, men inte allt för het. Inte över 60 tusen. Har du en häst eller vet som stämmer in på detta och som ska säljas, kommentera!!

Annons:
elvirawz
1/13/14, 4:27 PM
#1

Jag vet att bloggaren Linn Streliin har sin häst Mel C tillsalu. Hon bor i skåne, och Mel verkar som värsta drömhästen!

Info finns på Ztreliin.se :) Hoppas du hittar rätt häst!

elvira.horseworld.se

elvirawz
1/13/14, 4:39 PM
#2

Här är annonsen http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=783872  :)

Tror inte hon kostar 98'000kr, utan att det bara är ett pris Linn skrivit där, eftersom priset inte är satt.

elvira.horseworld.se

soundtrack
1/13/14, 5:35 PM
#3

Linn bor inte i Skåne utan i Östergötland..

Zahara
1/13/14, 7:02 PM
#4

Vad kan du och vad har du att erbjuda?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[ellenhellstrom]
1/13/14, 7:20 PM
#5

Kan rekommendera denna hästen http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=783882

Red honom här om dagen och han är väldigt lugn och snäll för att vara ett fullblod. Väldigt trevlig häst som man nog han göra mycket med och utveckas med.

hannah96
1/13/14, 7:25 PM
#6

Har haft och hästar att göra med sedan jag var 6, red på ridskola slutade när jag var 14. Efter det har jag bara ridit runt på kompisars hästar. Sen våren -13 har jag ridit in en haflinger, skaffade sedan min första häst i höstas. Vi hann börja komma igång smått med träningen tills hon blev skadad. Jag kan inte så värst mycket, därför vill jag ha en häst som kanske ha gjort lite, som jag kan lära mig av också. 

Daglig utevistelser ifrån 7-8 ungefär. Tränas i först markarbete, så jag lär känna hästen och den mig. När det sedan känns bra blir det hoppträning och så småningom ut och tävla. Vill först och främst ha en häst att ha roligt med, kommer att ridas regelbundet och få ett långvarigt hem om allt funkar!

Annons:
hannah96
1/13/14, 7:34 PM
#7

#5 Synd att det var en hingst, tar nämligen inte in fler hingstar pågrund av att i redan har problem med en i stallet.. Annars var han super fin!

[ellenhellstrom]
1/13/14, 7:37 PM
#8

Ah det var synd! Men man kan ju kastrera med tanke på att ditt maxpris är 60 och denna ligger på 30, men det är upp till dig, det kanske är för jobbigt.

Min kompis, hon som säljer honom, hon säljer ett sto också. Jättefin hon också men jag har inte ridit henne och kan inte säga hur hon är. Jag har bara tagit bilderna på henne. Här är annonsen. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=783884

Zahara
1/14/14, 11:33 AM
#9

Jag har ett jätte fint sto men hon är bara grund riden, dock snäll och trevlig men där är ju lite jobb kvar. 170 cm ca blir 6 år i juli. Frisk och kry.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

hannah96
1/14/14, 12:23 PM
#10

#9 har du någon annons? =)

Zahara
1/14/14, 1:30 PM
#11

Nej det har jag inte men kan maila info och bilder om du är intresserad!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

hannah96
1/14/14, 5:37 PM
#12

Skicka din mailadress så kan jag skriva till dig! =)

Zahara
1/15/14, 10:30 AM
#13

ankan_00@hotmail.com

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: