Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 763 ggr
Suskiv
1/11/14, 4:04 PM

Vilka borstar gillar ni?

Eftersom jag måste köpa nya borstar så kan jag ju fråga vad ni har för favoriter och vilka ni aldrig använder. 

Och i vad förvarar ni borstarna? Har ni dem i en ryktlåda, påse eller kanske hink?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
elvirawz
1/11/14, 4:39 PM
#1

Jag gillar personligen borstar i naturhår eller gethår, de tar bort mest smuts jämmfört med plast :) Jag förvarar i en mjuk väska från h**ks, den har plats för allt och är super!

elvira.horseworld.se

jagga-ewe
1/11/14, 7:00 PM
#2

Jag älskar magic-borstarna, de är som en kombo av rotborste o piggborste. Funkar till allt utom fällande isis. :) Hade de funnits på 80-talet när jag började rida hade jag nog inte haft massa rotisar o piggisar i min stallåda idag. Har en tygväska i stallådan där borstarna bor.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Chestnut
1/11/14, 10:21 PM
#3

Jag har alla möjliga slags borstar eftersom vi har alltifrån isbjörnspäls till tunn tunn fullblodspäls. Men bäst gillar jag borstar i tampico (lite styvare) och tagel (mjukare) samt att en sisalduk är guld värt! Borstarna bor i en stor flätad korg i stallet.

Med vänliga hälsningar
Chess

panini
1/12/14, 9:09 PM
#4

Jag har en del favoriter ;) Showmaster's borstar är superbra och en favorit hos mig! Magic Brush borstarna har jag provat några gånger och de var jättebra. Så fast de är dyra är det en bra investering. Sen diverse borstar i natur material får tummen upp. Jag har alla mina saker i en sån här ryktväska från biltema: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Hastsport/Hastvard-och-tillbehor/Ryktvaska-49826/ Den är något liten invändigt men man får nedåt plats med en massa saker ;) Jag tycker mycket om facken på utsidan där jag har bl.a. Extra ridhandskar (för jag ofta glömmer de andra), pannlampa mm.

LeeKnow
1/12/14, 10:31 PM
#5

Använder vad som helst men gillar Magic Brush väldigt mycket. 

Tar bort smuts bra och är lätta :)

Praefatio
1/12/14, 10:43 PM
#6

Har enbart Borstiq-borstar med trärygg och naturborst, samt Magic Brush och någon gummiskrapa. Favoriten är rotviskan, oavsett om jag haft tunn fullblodshästpäls att borsta eller 1 dm islandshästpäls. Förvarar i mjuk ryktväska!

Annons:
Upp till toppen
Annons: