Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1835 ggr
Suskiv
1/3/14, 4:51 PM

Ridbyxor till tjockis.

Ridbyxor i strl 48, finns det? Hööks 46 är lite för tajta över magen. :-(

Gärna billiga då jag just nu går ner i vikt och kommer behöva köpa mindre om några månader.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
Gronstedt
1/3/14, 4:57 PM
#1

HorseHead, som Hööks har, finns upp till 48 och är stora i storlekarna. Dessutom är de rejält elastiska så att de följer med bra nedåt i storlekarna - de blir bara längre och längre i benen, liksom Oskyldig.

Suskiv
1/3/14, 5:06 PM
#2

Jag pratade med hööks och de misstänkte att de skulle bli för långa då jag är kort och tjock.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Gronstedt
1/3/14, 5:12 PM
#3

Ok. För några storlekar sedan köpte jag deras största av modellen Svàs (eller vad de hette) och lade upp dem 10 cm. Numera passar en mindre storlek som den är. Men, som sagt, de blir kortare på tjocka ben på grund av tygets struktur.

Suskiv
1/3/14, 5:31 PM
#4

Får testa dem. :-)

Såg att börjes hade en pull-up byxa upp till strl 50. Nån som vet nått om den?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Akleja1
1/3/14, 6:47 PM
#5

Tror det är Ridbyxa  Comfort som jag köpte från HÖÖKs i höst.

Jag är kort och tjock :) Hade tidigare ett par från Börjes st 48 som började vara rejält slitna. Då jag är påväg ner i vikt ville jag ha ngt billigt och enkelt.  Blev ett par i st 46 från HÖÖKs men de finns som sagt i 48 också. Långa var de inte heller. Är 167 och kort ben.

PogoPedagog
1/3/14, 6:51 PM
#6

Det är synd att ridbyxor är så jäkla tighta i midjan ofta! Jag måste gå upp ett par strl i ridbyxor jämfört med vanliga byxor pga det.

Lånar tråden lite med en liknande fråga och hoppas det är okej. Någon som varit gravid o ridit och hur har ni löst det med ridkläder? Rider nu i uppknäppta ridbyxor men det är lite kallt så här på vintern:P

Annons:
Zadeira
1/3/14, 7:39 PM
Pelzi
1/3/14, 10:27 PM
#8

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=100024&deptid=27&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Dessa ridbyxor kan jag ha storlek 38 men har vanligast 42 i vanliga ridbyxor, och i klädstorlek har jag 40. Dem är väldigt sköna och utöjbara, Hållbara är dem också har använt mina i 3 år och dem har bara blivit pyttelite missfärgade. Gå in och prova dem på hööks om du har nån butik i närheten :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: