Annons:
Etikettridning
Läst 1733 ggr
agnes.sundling
2013-12-21 13:24

Medryttar häst I mölndal!

Jag vill verkligen ha en medryttarhäst, skulle vara otroligt kul att kunna utveckla sig i ridningen och att få ansvar. Problemet är bara att mina föräldrar är väldigt kritiska mot mitt förslag… Men i vilket fall, så undrar jag nu, om någon har en b-d ponny i närheten av Änggårdsbergen, tex Bifrost, solängen, toltorpsdalen och västra frölunda.

Jag kan vara medryttare 1-2 gånger i veckan, och då kan jag ta hand om in och utsläpp, fodring, mockning, rykt, sopning och såklart ridningen!  Jag söker en snäll, och lugn ponny, som inte skenar i skogen och bockar inne på dressyrbanan, det är väl det enda kravet på hästen. Jag kan hantera ganska sura ponnysar också, så det är inget problem. MEn jag söker inte en tävlingsponny, och den behöver absolut inte vara en höjdare på hoppning heller! Ett MÅSTE är tillgång till en paddock, och gärna ridvägar i skog! Ett stor plus om det finns folk att rida ut med!

Själv fyller jag 14 år i Juni, och jag har ridit i 4-5 år på Gunnebo ryttar sällskap. Jag har också extra ridit på läger, privatlektioner, turridning m.m. Jag är ansvarig och noggrann, och jag sätter alltid hästen i första hand. 

MEN, detta är bara en annons, för att se lite olika möjligheter! Alltså betyder det, att det inte alls är säkert att jag kan bli medryttare på hästen du föreslår (om någon ens gör det…)  Utan jag gör detta för att se lite olika alternativ, men om allting passar mig, och mina föräldrar så kontaktar jag dig!

Ha det super, Kram! :)

Annons:
agnes.sundling
2013-12-21 16:51
#1

Oj, oj, glömde en viktigt sak! Jag väger runt 45 kg och är ungefär 160 cm lång! :)

Upp till toppen
Annons: