Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 835 ggr
manzii
2013-12-15 18:55

Vilket pris?

Jag skulle behöva lite tips och hjälp.
Jag rider en liten  storhäst på ridskolan varannan dag och har han då som min egna. Nu har jag börjat fundera på att köpa honom och när jag frågade ägaren så sa hon att vi båda skulle fundera lite och sedan komma fram gemensamt. Jag vet dock inte hur mycket jag är villig att ge.
Han är snart 14 år och varit på ridskolan i lite mer än 1 år. Innan dess har han varit privatägd och gått mest western. Nu har jag haft han i ungefär 3-4 månader och jag har utbildat honom och kommer att fortsätta göra det. Eftersom han gått western och nästan i bara repgrimma tidigare är han inte jätteduktig i dressyr men vi jobbar på det och han blir bättre och bättre. Han hade inte hoppat innan han kom till ridskolan och då är det även jag som utbildar honom vidare eftersom han inte kan så mycket där heller. 
Han är rätt grön för att ändå vara 14 år.

Så min fråga är, vad är ett rimligt pris?

Annons:
[EmmiieErixon]
2013-12-15 20:26
#1

kolla lite på hastnet.se efter liknande hästar vad de ligger på i prisklass utbildningsmässigt och så :)

Rafflan
2013-12-15 20:40
#2

Har han ridits i rep grimma är han troligen ganska känslig och lyhörd vilket är en bra egenskap och är värt en del även om han inte kan klassisk dressyr och hoppning :)

PogoPedagog
2013-12-15 21:41
#3

Vi köpte en curly 150 cm o 11 år nyligen. Han var inte utbildad direkt, mest grundriden, först western o senare dressyr. Gick i hyfsad form i trav men kan knappt fatta galopp o ej galloppera på volter. Typisk "ridskolehäst-huvud" dvs gör det man ber honom men bara om han måste o inte precis kvickt. Vi fick med en westernsadel men inte den utprovade dressyrsadeln. Vi gav 25 000 kr, det kanske ger en hint.

imsuchadiva
2013-12-16 00:26
#4

Jag skulle inte betala mer än 30.000 för en sån häst. Hade det varit ett sto eller en hingst med bra stam hade den varit värd lite mer. / fredrikalidman.blogg.se

manzii
2013-12-16 17:09
#5

#1 Jag har tittat där men eftersom det inte är så många american curly till salu så frågade jag här :) #3 Åh, han jag funderar på att köpa är en american curly :D

Mantissa
2013-12-16 19:22
#6

Priset kan gå upp lite på en ovanligare ras

Annons:
Upp till toppen
Annons: