Annons:
Etikettövrigt
Läst 1159 ggr
WinterPrince
2013-12-11 17:34

Åka på meeting

Behöver bolla lite med någon. Ska på en träningshelg med min ponny i februari. Ska köra ett pass på lördagen och ett på söndagen. Anläggningen är 5 mil hemifrån. Jag är i valet och kvalet huruvida jag ska stalla upp på anläggningen över natten, eller åka hem emellan. Stannar jag blir det förstås uppstallningsavgift och boende för mig. Åker jag emellan går det åt mer bensin. Hur hade ni gjort?

Annons:
Chestnut
2013-12-11 22:03
#1

Beror på hur hästen är att lasta och hur den fixar att sova borta. Går jag till mina egna pållar så hade jag definitivt åkt hem med den ena och låtit den andra utan tvekan sova över 😉 (jobbigt läge ifall jag skulle ha med mig båda med andra ord!)

Med vänliga hälsningar
Chess

WinterPrince
2013-12-12 07:51
#2

Han är jättelätt att åka med! Kliver rakt in och står sen så man knappt känner att han är med. Står även lugnt i transporten när vi kommit fram. Sovit borta har vi inte gjort förut, men när han kom till mig var han inte särskilt upprörd första natten, han är väldigt cool generellt, hetsar inte upp sig i onödan. Så det kvittar liksom vilket, därför jag har så svårt att bestämma mig :S

CelsiusT
2013-12-12 18:30
#3

Om han inte är några problem att lasta så är det väl bara att jämföra priset. Vad kostar det i bensin att åka mer er bil + transport? Vad kostar det att stalla in dig och hästen på plats? Välj det alternativ som är billigast ;P

Alternativt kan man ju även väga in hur alla andra gör, för ofta kanske det är så att det är många som kommer dit och om dom alla stannar över så kan det ju vara trevligt att stanna ihop. Hästsnack på kvällen och trevlig samvaro. Eller så tycker man att det är bekvämare att komma hem o sova i sin egna säng så man är ordentligt utvilad.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: