Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1252 ggr
Wezza
12/8/13, 8:46 PM

Julklapp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det ju jul, och jag kommer inte riktigt på vad jag ska köpa till mina hästar, så jag hoppades att ni skulle ha lite ideér? Det är till en ridtravare och två shettisar. 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
imsuchadiva
12/8/13, 9:21 PM
#1

Jag tycker att julklappar till sina djur är överskattade. Bättre du lägger pengar på välbehövliga saker när de verkligen behövs,
 kanske i sparkontot, nya täcken, grimmor eller vad det nu kan vara.

chade
12/8/13, 9:36 PM
#2

#1 äh.. klart man kan köpa något, det behöver inte ens vara dyra saker. kan ju till och med vara något man gör hemma själv!

Själv köpte jag ett pannband och två grimskaft från hööks till mina två sköthästar eller vad man ska kalla dom 😉

Små stjärnor lyser också i mörkret.

imsuchadiva
12/8/13, 9:39 PM
#3

#2 Nej, jag tycker inte att det är "klart man köper något"
Har haft häst i 20 år, har aldrig köpt en julklapp till mina hästar, just för att jag inte tror att de uppskattar det. ´
Tur man faktiskt får tycka olika ;)

Gullan_J
12/8/13, 9:51 PM
#4

Köper alltid julklapp till pållen! I år tänkte jag köpa en grimma, ponnyhack och ett schabrak :) och självklart massa morötter :)

-Bättre ökänd än okänd

chade
12/8/13, 10:00 PM
#5

#3 nu skrev jag ju inte "klart man ska" utan "klart man kan". Man får välja själv hur man gör, så länge man själv är nöjd med resultatet sen!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Wezza
12/8/13, 10:24 PM
#6

#1 Själv så tycker jag inte att julklappar till familjen är överskattade :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
jonnaponny21
12/8/13, 10:31 PM
#7

Hej! Skulle ni kunna ge mig lite tips på glttee färger till häst? Snälla need help fast. Gå gärna in på inlägget: jul pynta häst. Ge gärna nå tipa;-) Hoppas du inte vart arg för jag gjorde reklam på din tråd. Men behöver hjälp!!

imsuchadiva
12/8/13, 10:36 PM
#8

#5 Har aldrig heller skrivit att du skrev att man "ska"

#6 Vad roligt att du ville dela med dig av din åsikt :)

/ fredrikalidman.blogg.se

Caroline L
12/9/13, 12:16 AM
#9

Jag köpte ett täcke förra julen, ett rött ^^

En gullig grej kanske hade varit matchande grimmor, det skulle jag ha på direkten om jag hade flera hästar. Urgulligt!


jagga-ewe
12/9/13, 10:34 AM
#10

Att köpa utrustning till hästen i julklapp är väl med att köpa julklapp till sig själv. Jag tror inte hästen bryr sig så mycket om att den får ett nytt schabrak t.ex. Däremot kan säkert knäckebröd o morötter uppskattas desto mer.

Jag planerar att åka upp till stallet med lite morötter till hästapållan på julafton, om tiden räcker då. Precis som katten i familjen får en låda blötfoder. Det är sånt som brukar uppskattas av de fyrbenta.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

CelsiusT
12/9/13, 3:09 PM
#11

Lite extra mys/pyssel och lite morötter är nog det som hästarna själva skulle valt. Köpa utrustning anser jag nog snarare är att köpa presenter till sig själv, inget som hästarna bryr sig om.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Gronstedt
12/9/13, 3:21 PM
#12

När jag hade häst frågade jag henne om hon ville ha en ny nosgrimma, men hon sade att hon var nöjd med en påse morötter Blinkar. Medryttarhästarna kommer att få varsin påse torkade äpplen, men det är mest åt deras ägare, eftersom även deras andra hästar kommer att få.

Zahara
12/9/13, 4:38 PM
#13

Mina brukar få en julgran i hagen att äta/leka med. Mycket uppskattat!!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Caroline L
12/9/13, 4:45 PM
#14

Jag tycker det känns lyxigt att ge dom lite nya saker som julklapp, ett nytt gosigt täcke eller varför inte en leksak. :) + godsaker såklart.. även katterna här hemma får julklappar, lite nya leksaker.


Fjäril
12/9/13, 7:24 PM
#15

Julklappar kommer jag inte köpa, men en av hästarna (ett sto) fick en ny röd julgrimma 🙂 Sen blir det lite extra morötter och mys under juldagarna (istället).

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: