Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1348 ggr
RomDoll07
2013-12-08 17:38

Undersökning: Tränsstorlekar

Hej!

Jag håller på och undersöker hur mycket de vanliga storlekarna på hästutrustning (Ponny, Cob, Full osv.) skiljer sig mellan olika märken, modeller osv. Just nu undersöker jag träns och skulle vara otroligt tacksam om så många som möjligt kan hjälpa mig med denna undersökning.

Det jag skulle vilja veta är hur långa de olika delarna av era träns är. Jag skulle därför vara jättetacksam om ni kunde mäta era träns (om ni inte redan vet måtten) och skriva ner era mått här i tråden, eller om ni absolut inte vill tala om det offentligt kan ni skicka ett PM.

Ni kan använda följande "formulär" när ni anger era mått:

Storlek på träns: 

Nackstycke: 

Sidostycken: 

Käkrem: 

Pannband: 

Jag är i första hand intresserad av ovanstående mått men om ni använder nosgrimma kan ni ange dess mått också om ni vill, ange i så fall också vilken typ av nosgrimma det är.

För att alla mått ska bli så korrekta som möjligt skulle jag uppskatta om ni mäter era träns så likt följande beskrivning som möjligt:

Nackstycke: Här vill jag helst ha två mått, mellan de första hålen samt mellan de sista, alltså hur lång nackstycket kan vara som längst/kortast. Om ni har ett träns där höger sidostycke och nackstycket sitter ihop som en del, var vänlig ange det. Då mäter ni hela den sammanhängande delen bestående av sidostycket och nackstycket.

Sidostycken: Här mäter ni hela delen från början till slut med bettspännet stängt som när det är fastsatt på bettet. Inkludera spännet som fästs i nackstycket när ni mäter.

Käkrem: Här vill jag också gärna ha två mått, från änden med spännet (inkludera spännet när ni mäter) till det första respektive sista hålet i andra änden.

Pannband: Här mäter ni hela delen från början till slut.

Ni behöver absolut inte ange alla mått om ni inte vill eller inte har möjlighet att mäta alla delar, allt tas tacksamt emot oavsett hur mycket eller lite ni kan bidra med. Jag är också intresserad av alla storlekar från minishetland till X-full, eller ännu större om ni har det.

Tack så mycket för er tid.

Annons:
RomDoll07
2013-12-11 02:03
#1

Ingen som har möjlighet att hjälpa mig med detta?

Upp till toppen
Annons: