Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2859 ggr
moalarsson99
12/4/13, 8:00 PM

schabrak eller vojlock

Jag undra Om det spelar nån roll om man rider med schabrak eller vojlock?:)

Annons:
PogoPedagog
12/4/13, 8:02 PM
#1

Nej. Men schabrak verjar vara det som gäller nu för tiden. Det säljs väldigt få voljockar. Jag tycker personligen schabrak är snyggt men en liten vojlock är svalare och lättare att tvätta.

Flugskimmel98
12/5/13, 6:51 AM
#2

Spelar verkligen ingen roll, jag kan dock tycka att schabrak är både snyggare och dagens "moderna" schabrak är nog lite stötdämpande imed att de är såpass tjocka:) jag har alltid ridit med schabrak, har alltid tyckt att de ligger bättre också:)

engelmaark
12/5/13, 1:23 PM
#3

Känner ingen som rider med vojlock längre. De är ju ofta mycket tunnare än schabrak och dessutom tycker jag att schabrak är 100 gånger snyggare men det är ju upp till var och en :)

Men det känns smidigare att ha vojlock om man har ridtäcke, eller är det bara jag? haha :D

Gronstedt
12/5/13, 2:19 PM
#4

När jag red för 25 år sedan fanns det bara vojlockar, när jag återföll för kanske 8 år sedan fanns det bara schabrak.

Personligen tycker jag att schabrak har flera nackdelar. Det blir svårare att lägga på spöt precis bakom skänkeln, för man träffar ofta schabraket, och schabraken blir ofta oformliga efter några tvättar och blir svåra att få att ligga slätt och snyggt.

panini
12/6/13, 8:52 PM
#5

Jag rider bara med schabrak, men jag tycker att vojlock är såå mycket snyggare! Själv så tycker inte jag att schabrak är snyggt..

Caroline L
12/6/13, 8:59 PM
#6

När jag började mina häst år var det vojlock som gällde, såg det överallt men nu tycker jag att jag ser mest schabrak. Min gamla ridskola som jag hälsade på fortsatte dock med vojlockar och rider enbart i dessa.

Föredrar personligen schabrak, även om dom tar lite mer plats i tvättmaskinen. Men skulle inte ha nåt emot att använda vojlock heller, speciellt på sommaren kanske..


Annons:
Upp till toppen
Annons: