Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 970 ggr
CicciLillaH
11/29/13, 6:25 PM

Träning, tips?

Hej, nu är det så att jag ska ha en privatträning med min skötponny för första gången. Den som jag ska träna för är en tjej som tränar och lär ut i dressyr. Hon är tydligen jättebra och har höjt en i stallet med 6% efter bara 3 lektioner.

Men jag är lite nojig över om jag inte är bra nog, eller om jag gör fel… Har ni några tips eller berättelser över första träningspasset med en professionell tränare? Vad ska jag tänka på? Hur ska jag göra för att det ska gå bra?

Jag är super nervös, men det är inte första gången jag tränar för någon utan det är första gången för någon som är så duktig.

Tacksam för svar! :)

Annons:
jiithra
11/29/13, 7:26 PM
#1

Hennes uppgift är väl att hjälpa och förbättra dig och hästen som ekipage? Då ska det inte spela någon roll vilken nivå ni är på. En bra instruktör kan anpassa sig för alla nivåer

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

imsuchadiva
11/29/13, 7:48 PM
#2

Du behöver inte förbereda dig för någonting. En "prosstränare" är precis som vilken tränare som helst, bara att ett proffs oftast är mycket bättre att träna för. Var inte rädd för att fråga om det är något du inte förstår. Lycka till!:)

CicciLillaH
11/29/13, 8:38 PM
#3

Tack så mycket! känner mig ganska lugn nu, meningen är ju att dem ska hjälpa mig. Men man blir ju lite rätt att inte vara "bra" nog :)

Stallmima
11/30/13, 6:58 PM
#4

#3 Alla kan bli bättre, är det inte det tränare är till för? Och varför ska det inte vara bra nog?  Lycka till, det blir nog bra ska du se  🙂

CicciLillaH
12/19/13, 7:06 AM
#5

#4 Precis! Tack så mycket, det gick jättebra förresten 🙂

Upp till toppen
Annons: