Annons:
Etikettövrigt
Läst 446 ggr
Snigelkung
2013-11-26 21:43

Hur får man med föreldrarna?

Mina föräldrar vill inte skaffa häst. Jag hade tänkt börja med foderhäst och dom har sagt kanske åt att hyra en häst så att vi alla tre får se om det finns tid.

Mamma har fortfarande inte efter långa genom gångar förstått att man inte måste ha ett eget stall.

Pappa tror att jag kommer skita fullständigt i hästen och vara med kompisar istället.

Jag har många kunniga runt om kring mig. Och om det skulle vara någon dag jag inte kan så finns det många som jättegärna vill bli fodervärd.

Jag har absolut tiden! Mycket läxor och liknande har jag, men dom görs alltid på sent. Det är ju inte direkt så att jag på kvällen skiter i hästen, ånej.

Det finns många stall där jag bor. En del bättre än andra. Men, dom tar inte mycket för stallplats. 

Om ni har några tips om hur jag ska övertyga dom om att jag klarar det så skulle det vara jättekul.

Om ni har lediga hästar som jag kan bli medryt elr foder på är det också jättekul om ni skriver det! 😃

Annons:
Timmorn
2013-11-26 21:52
#1

Nu ska jag vara skittråkigt, men det dom säger är vettigt. Även om ni kanske har tiden så kanske det dyker upp pengaproblem vilket gör att ni har svårt att ta hand om hästen. Eller att en av er inte tycker att det är kul, och eftersom att de kanske måste skjutsa dig eller hästen. 

Det är inte riktigt lika stort ansvar att vara medryttare eller ha häst på foder som att äga en egen. Även om det är ett otroligt stort ansvar i sig. 

Om de ser att du klarar av en foderhäst eller medryttarhäst och tar det ansvaret så kommer de ju automatiskt att bli mer positiva och lita på att du klarar av en egen häst mer :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Snigelkung
2013-11-26 21:58
#2

Jo, jag vet. Dom har helt rätt i det dom säger. Men jag tycker också att det bästa är att börja som medryttare eller fodervärd, då får inte bara mina föräldrar en bild av hur det är utan jag också. 🙂

Upp till toppen
Annons: