Annons:
Etikettövrigt
Läst 3313 ggr
NäraNaturen
11/26/13, 1:20 PM

Julpynt på häst

Halloj!

Tänkte skoja till pållen lite med julpynt inför en julshow på min ridklubb! Fick en en broschyr från Hööks idag där de hade ett sett "Julpynta din ponny". På en av bilderna fanns en ponny som hade en huva med horn och på en annan en mössa med bjällror mfl.

Någon som har settet? Skulle vilja se hur det ser ut "på riktigt". 

Om någon har "horn-luvan" trycker de framåt mot höstens öron eller går de ut mot sidan?

Annars skulle vara kul och se hur ni "pyntar" stall och häst till jul!

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Annons:
jagga-ewe
11/26/13, 1:30 PM
#1

Bjällersetet jag såg hade bara ludd med bjällror att sätta på nosgrimman samt på tyglarna. Hornmössan såg jag inte, men en-öras-mössan var väldigt söt på en raggig islänning igår. :) Ja, jag köpte en sån, ska ta årets julkort på min lilla isis-märr. Men igår va det för mörkt att fota, så hon fick bara vara söt. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[NellieLavec]
11/26/13, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en väldigt ful och tråkig bild på mig och min häst från julen 2011 :P

engelmaark
11/27/13, 10:23 AM
#3

Min treåring fick ha hornmössan på sig förra året :) Har en väldigt lugn unghäst, haha.
Han stördes inte jättemycket av den, skakade några gånger på huvudet bara (han brukade inte ha mössor alls) men sen var det lugnt. Kanske inget att rida dressyr eller hoppning med men skritt och trav gick bra :)

Enöras-luvan har jag hopptävlat i på julhoppning. Även det, inga problem på någon av mina hästar. Kan tänka mig att den stör lite mindre än hornmössan om man har en känslig häst, men man får vara noga med så att den sitter "bakåt" som #2 -s bild och inte går in i ögonen. :)

Aribigga
11/29/13, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Är det en sådan här du menar? Den har kardborre bakom som "håller" upp hornen men de lutar ändå en del framåt. Den är dock ganska stor för min lille kille så numera har han en likadan luva som #2 och en massa bjällror såklart 😃

lurvponnyn.vimeddjur.se

[[AcsJulia]]
11/29/13, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här såg jag och pållen ut förra julafton i jultåget som alltid går av stapeln i Bergby! 😎 Rött och rutigt på pållan och granris på vagnen. Jag tog bara granris i klungor och tog sedan stripe-band runt det. Skulle nog fungera bra på t.ex. stigbyglar eller sidostycken på huvudlaget!

moa rask
11/30/13, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min lilla ponny och jag för två jular sedan :)

Annons:
NäraNaturen
12/1/13, 11:12 AM
#7

Haha vad söta ni och era hästar är, kul! :)

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Upp till toppen
Annons: