Annons:
Etikettridning
Läst 2162 ggr
hannah96
2013-11-02 16:18

Sälja häst.

Funderar på att sälja min första häst. Har haft henne i snart tre månader, och jag känner att det funkar inte, får höra att jag inte sköter henne bra. Är dock där varje dag, hon rids, borstas får kärlek mat och utevistelser varje dag. 

Men ska folk ( vänner ) bara klanka ner på en så blir man trött på det tillslut. Dock är hon halt nu, hon har varit i en vecka och jag vet inte riktigt vad det är, veterinären ska ringas på måndag så jag får en tid där. 

Men det bästa vore väl att sälja henne igen när hon är bra?

Annons:
Zahara
2013-11-02 16:32
#1

Att sälja en halt häst går inte. Sen om hon sköts bra och du vet att allt är bra så skit i vad alla andra tycker och tänker!!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Josse5233
2013-11-02 19:32
#2

Försök att inte lyssna på de andra, jag tycker absolut inte att du ska sälja henne om du tycker om henne! Ignorera deras kommentarer och fortsätt att ta hand om henne på bästa sätt. 👍

Ha en trevlig dag! 

JTphoto
2013-11-02 21:31
#3

Håller med de andra! Om du tycker om hästen och fortfarande har råd och tid med den ska du såklart in sälja den. 

Tyvärr är detta vardag i många stall. Vissa kommentarer som andra i stallet ger kan tolkas som mycket nedvärderande när de egentligen bara vill ge tips eller hjälpa. Att de säger saker är troligtvis av avundsjuka eller att de har behov av att visa vad de kan och vet.

Tro på dig själv och skaka av dig de andra. Var stolt över dig själv och din häst, men var också ödmjuk :)

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Tusen
2013-11-03 09:53
#4

På vilket sätt menar de att du inte sköter din häst? Det finns så många olika sätt att sköta en häst utan att det för den skull är "fel".

Lorita
2013-11-03 16:14
#5

Vänta, vänta en nyköpt häst som har varit halt en vecka utan att du vet varför? Varför vänta en vecka med att ringa veterinären?

Att man efter tre månader funderar på att sälja hästen får mig att tro att inköpet inte var så genomtänkt. Det blir ju inte lättare att vara hästägare nu när det blir vinter.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




hannah96
2013-11-03 23:13
#6

#4 Hon kan inte specifikt säga det. Men orkar inte lyssna längre, kommer flytta min häst, för att vara kvar där går inte. Det är bara hon och jag i det stallet. Det blev lite för mycket på varandra om man är vänner märkte jag. 

#5 Min kompis tog hem en ny häst, hon fick spel i hagen, bockade och hade sig. Ingen reaktion nånstans när jag klämde, ingen värme, ingen puls, ingenting, bara hälta När jag ringde veterinären sa han att det lät som en sträckning och skulle ringa tillbaka om det inte har blivit bättre.

Annons:
Josefinaaa
2013-11-04 00:14
#7

Du gör helt fel om du säljer hästen. Dina "vänner" kanske inte är så bra trots allt? Stå emot! Du vet att du sköter om din häst om det är de viktigaste. Strunta i vad andra tycker och tänker. Dom är bara avundsjuka;)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Caf_Roy
2013-11-04 22:18
#8

Tycker du att det inte funkar mellan dig och hästen? I såna fall, ta hjälp och försök lösa det innan du ger upp. Jag och min ponny (tredje!) stod på bakbenen och backade ner i diken säkert ett halvår till och från innan det lossnade för oss. En riktig vän skulle stötta och hjälpa dig som nybliven hästägare, inte få dig att tvivla på din förmåga och underminera ditt självförtroende. Det är det ingen som vinner något på, allraminst hästen.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

_Alicia_
2013-12-20 19:30
#9

Vad säger dina "vänner"?

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


Upp till toppen
Annons: